וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות מקומיות בבריטניה: הפסד צורב לשמרנים בלונדון; ניצחונות היסטוריים ללייבור

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 11:35

לראשונה, מפלגת הלייבור ניצחה במועצת וסטמינסטר, מחוז שבו נמצאים מרבית המוסדות הממשלתיים. השמרנים הפסידו גם ברובע בארנט בלונדון, מאחז שמרני מאז 1964. התוצאות משקפות את זעם הציבור על הפרת החוק של ראש הממשלה במהלך סגרי הקורונה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון והמפלגה השמרנית הפסידו אמש (חמישי) מאחזים מסורתיים בלונדון וספגו הפסדים ברחבי המדינה בבחירות למועצות המקומיות, כך עולה מתוצאות ראשוניות, על רקע שורה של פרשיות של הממשלה הנוכחית.

המפלגה של ג'ונסון הודחה בוונדסוורת, מאחז שמרני מאז 1978, כחלק מהמגמה של הבוחרים בבירה שהשתמשו בבחירות כדי להביע את זעמם על יוקר המחיה והפרת הסגרים של ראש הממשלה במהלך הקורונה.

לראשונה, מפלגת הלייבור ניצחה במועצת וסטמינסטר, מחוז שבו נמצאים מרבית המוסדות הממשלתיים. השמרנים הפסידו גם ברובע בארנט, מאחז נוסף מאז 1964.

"תוצאות נהדרות. פשוט נהדרות. האמינו לי, זאת נקודת מפנה משמעותית עבורנו ממעמקי הבחירות הכלליות ב-2019", אמר מנהיג הלייבור קיר סטרמר לתומכי המפלגה בלונדון.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וכלבו מצביעים בבחירות המקומיות בלונדון, 5 במאי 2022. טוויטר, צילום מסך
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וכלבו מצביעים בבחירות המקומיות בלונדון, 5 במאי 2022/צילום מסך, טוויטר

התוצאות הסופיות בבחירות המקומיות צפויות מאוחר יותר ויספקו את ההערכה החשובה ביותר לגבי דעת הקהל מאז שג'ונסון ומפלגתו ניצחו עם הרוב הגדול ביותר מזה 30 שנה בבחירות ב-2019.

התוצאות הראשוניות מראות שלמרות ההפסדים במאחזים מסורתיים של השמרנים בדרום, התמיכה למפלגה נותרה חזקה במרכז וצפון אנגליה שתמכו בברקזיט ב-2016.

ג'ונסון הוא ראש הממשלה הבריטי הראשון בהיסטוריה שהפר את החוק בעודו מכהן. הוא נקנס בחודש שעבר משום שנכח במסיבת יום ההולדת שלו ב-2020 במהלך סגר קורונה. השמרנים ספגו הפסד צורב בלונדון, היכן שכמט נמחקו לגמרי. מחוץ ללונדון, ג'ונסון שמר על שליטה בסאותהמפטון, ווסטר, ו-וסט אוקספורד. 7,000 מושבים עמדו לבחירה אתמול, כולל בלונדון, סקוטלנד וויילס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully