וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרגדיה": 15 מיליון מתו מקורונה ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 18:34

לפי נתוני ממשלות, 5.4 מיליון מקרי מוות נגרמו מקורונה, אך דו"ח של ארגון הבריאות העולמי מצא פער עצום בחישוב. מדינות שבהן הנתונים הממשלתיים היו נמוכים בהרבה מהנתונים האמיתיים הן הודו, רוסיה, אינדונזיה, ארצות הברית, ברזיל, מקסיקו ופרו

מגפת הקורונה גרמה למותם של 14.9 מיליון בני אדם ברחבי העולם, כך דיווח היום (חמישי) ארגון הבריאות העולמי - נתון הגבוה ב-13% ממספר המתים הנורמלי בשנתיים. על פי הארגון, מדינות רבות מסרו נתונים הנמוכים מהנתונים האמיתיים - בסך הכל, 5.4 מיליון מתים.

בהודו, היו 4.7 מיליון מקרי מוות מקורונה, על פי הארגון - פי עשרה לעומת הנתונים הרשמיים של המדינה - וכשליש מכלל מקרי המוות מקורונה בעולם. ממשלת הודו הטילה ספק בנתונים ואמרה כי היא "מוטרדת" משיטת החישוב, אך מחקרים אחרים לגבי היקף המוות במדינה הגיעו לתוצאה דומה.

ארגון הבריאות השתמש בשיטת חישוב שמכונה "תמותה עודפת" - כמה אנשים היו אמורים למות באופן נורמלי בהתבסס על נתוני התמותה באותו אזור לפני המגפה - ובכמה גבוה היה הנתון באמת.

חישובים אלה כוללים גם מקרי מוות שלא קרו ישירות בשל הקורונה, אלא בשל השפעות לוואי, כגון אנשים שלא הצליחו לקבל גישה לבתי חולים ולקבל את הטיפול שלו נדרשו. החישוב כולל גם ספירה נמוכה באזורים מסוימים ומעט בדיקות בתחילת המשבר. עם זאת, הארגון אמר כי חלק גדול מ-9.5 מיליון מקרי המוות העודפים נגרמו ישירות מקורונה.

רופא בבית חולים במחלקת קורונה. ShutterStock
רופא בבית חולים במחלקת קורונה/ShutterStock

"זאת טרגדיה", אמרה סמירה אסמה, רופאה במחלקת הנתונים של ארגון הבריאות. "זה מספר עצום וחשוב שכולנו נוקיר את החיים שאבדו ונגרום למחוקקים לקחת אחריות. אם לא נספור את המתים, נחמיץ את ההזדמנות להיות מוכנים טוב יותר בפעם הבאה".

מדינות אחרות למעט הודו שבהן נרשמה תמותה עודפת גדולה הן רוסיה, אינדונזיה, ארצות הברית, ברזיל, מקסיקו ופרו. ברוסיה המספרים גדולים פי שלושה וחצי לעומת הנתונים הרשמיים.

הדו"ח בדק גם את שיעור התמותה העודפת ביחס לגודל האוכלוסייה בכל מדינה. בבריטניה, כמו בארצות הברית, ספרד וגרמניה, הוא היה גבוה מהממוצע הגלובלי ב-2020 ו-2021. מדינות עם שעור תמותה עודפת נמוך כוללות את סין, אוסטרליה, יפן ונורווגיה.

מבחינת מדינות באפריקה מדרום לסהרה, מחברי הדו"ח מודים כי נאלצו להעריך את הנתון משום שלא קיימים כמעט נתונים מהמדינות האלה. על פי הדו"ח, לא היו נתונים אמינים מ-41 מתוך 54 מדינות באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully