וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהר הבית: פלסטינים השמיעו נאומים של מנהיג חמאס ברצועה

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 11:56

עשרות פלסטינים יידו אבנים וחפצים לעבר כוחות הביטחון, שוטר אחד נפצע קל. המתפרעים נהדפו לתוך המסגד, שם המשיכו להשליך חפצים. מוקדם יותר חודשה עליית יהודים להר אחרי 13 ימים. ח"כ יום טוב כלפון מימינה עלה להר וספג קריאות: "הר הבית לא רוצה את מי שמכר אותו לחמאס"

העימותים בהר הבית: פלסטינים משמיעים נאומים של יחיא סינוואר/רשתות חברתיות

העימותים בהר הבית התחדשו הבוקר (חמישי) כשעשרות פלסטינים יידו אבנים וחפצים לעבר כוחות הביטחון. רמקול שהוכנס למסגד אל-אקצא השמיע נאומים של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר.

המתפרעים נהדפו על ידי המשטרה לתוך המסגד, אך המשיכו להשליך חפצים משם. בתיעוד מהאירוע נראים שוטרים בפתח המסגד, כשעשרות כיסאות מושלכים על הרצפה. שוטר אחד נפצע קל בעימותים.

הבוקר, יום העצמאות, חודשה עליית יהודים להר הבית אחרי 13 ימים. היהודים יכולים לעלות להר משעה 7:00 עד 11:00, ומ-13:30 עד 14:30. הביקורים נמשכים לעת עתה ללא הפרעה. חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה עלה להר וספג קריאות: "אתה יושב עם חמאס בממשלה. ההיסטוריה לא תשכח לך את הבגידה, בושה שאתה עולה להר הבית, הר הבית לא רוצה את מי שמכר אותו לחמאס".

עימותים הר הבית 05 במאי 2022. מנהלת הר הבית, אתר רשמי
העלייה להר חודשה. יהודים בהר הבית, הבוקר/אתר רשמי, מנהלת הר הבית

עד כה, 714 יהודים עלו כבר להר הבית, פי ארבעה מבכל שיא קודם ביום העצמאות. קבוצת מתפללים שרה את המנון התקווה בהר הבית והוצאה מאחד השערים. זאת, בגין הפרת הנחיות המשטרה. שני נערים שהניפו דגלי ישראל הוצאו אף הם מהמקום.

אתמול, עם סיום עיד אל-פיטר, משלחת בכירי חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק, פתחי חאמד וחוסאם בדראן יצאה למוסקבה כדי לדון עם גורמים רוסים על המתיחות בירושלים.

ביום שני הגיעו כמעט 200 אלף בני אדם להר הבית, ביומו הראשון של עיד אל-פיטר, החג שמציין את סוף חודש הרמדאן ואת סיום הצום. באותו יום, כרזת ענק של חמאס, ובה ברכה לאומה הערבית האסלאמית לרגל החג לצד תמונה של חמוש, נתלתה ברחבת מסגד אל-אקצא - והוסרה על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully