וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: "שוחחתי עם בנט על ההתבטאות השערורייתית של שר החוץ הרוסי"

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 2:09

נשיא אוקראינה אמר בהודעה מצולמת כי שוחח עם ראש הממשלה על האמירות של סרגיי לברוב, שאמר בתחילת השבוע כי העובדה שזלנסקי יהודי אינה אומרת שאין גורמים נאציים באוקראינה, שכן ידוע שגם להיטלר היו שורשים יהודיים. זלנסקי בירך את בנט לרגל יום העצמאות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אוקראינה. EYEPRESS via Reuters Connect, רויטרס
מגיב להשוואה בינו לבין היטלר. וולודימיר זלנסקי/רויטרס, EYEPRESS via Reuters Connect

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה (רביעי) כי שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט על ההתבטאויות של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הוא כינה את דבריו של לברוב, שהשווה בינו לבין היטלר, בטענו ש"כמה מהאנטישמים הגרועים ביותר היו יהודים", "שערורייתיים ובלתי מתקבלים על הדעת". זלנסקי סיפר על השיחה עם ראש הממשלה בהודעה מצולמת שפרסם הלילה בחשבון הטלגרם שלו. עוד אמר זלנסקי כי בירך את בנט לרגל יום העצמאות, וכי השניים שוחחו על המצב במזרח אוקראינה, ובמיוחד במריופול.

לברוב עורר סערה כאשר אמר בתחילת השבוע בראיון לערוץ טלוויזיה איטלקי כי העובדה שזלנסקי הוא יהודי אינה בעלת חשיבות שכן ידוע שגם להיטלר היו שורשים יהודיים, ועל כן זה אינו סותר את העובדה שיש גורמים נאציים שפועלים באוקראינה. ההתבטאות עוררה גל של גינויים בישראל, בין השאר מצד בנט עצמו שאמר כי "יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי". שגריר רוסיה בישראל הוזמן לשיחת הבהרה לאחר הדברים.

בגינוי שפרסם שר החוץ יאיר לפיד הוא אמר כי הוא "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראוייה". הוא המשיך ואמר כי "הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון".

בתגובה לדברי לפיד, תקפה רוסיה את ישראל והאשימה את הממשלה בתמיכה בניאו-נאצים באוקראינה. "לפיד מתעלם מהמגפה של הריסת אנדרטאות לזכר חסידי אומות העולם האמיתיים - חיילי הצבא האדום שעצרו את השואה והצילו את העם היהודי", נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסי. "כמה פעמים משרד החוץ הישראלי זימן את שגרירי פולין, בולגריה והמדינות הבלטיות כדי להביע בפניהם מחאה?".

עוד נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי כי "במהלך השואה היו יהודים שנכפה עליהם להשתתף בפשעי הנאצים, אבל זלנסקי שבעצמו עושה ספקולציות לגבי השורשים שלו משתף פעולה עם הנאצים בצורה מודעת ובהתנדבות. הוא מסתתר מאחורי מוצאו אבל מקיף עצמו בניאו נאצים שהם צאצאיהם של אלה שרצחו את בני עמו. המוצא היהודי של זלנסקי אינו ערובה להגנה מפני ניאו-נאציזם במדינה".

בהודעת משרד החוץ הרוסי נטען כי היו יהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים במהלך השואה. "הגרמנים מינו תעשיינים יהודים כראשי גטאות וראשי יודנראט וחלקם זכורים בכך שביצעו מעשים מפלצתיים", נמסר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully