וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות הפריעו לבנט לנאום בטקס יום הזיכרון בהר הרצל: "נוכל, תתבייש"

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 14:54

משפחות שכולות אחרות ניסו להשתיק את המתפרצים לנאום, ויו"ר ארגון המשפחות השכולות התנצל על כך. בנט הגיב לקריאות בהבנה: "מותר לכם לצעוק ומותר לכם לכאוב. אני שומע את הכאב". הרצוג פנה בנאומו למשפחות ואמר "אנחנו מחויבים להמשיך ולספר מדור לדור את סיפור יקיריכם"

בווידאו: משפחות שכולות הפריעו לבנט לנאום בהר הרצל: "נוכל, תתבייש"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא היום (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל נאום שהתמקד בין היתר בסיפורה של אורי אנסבכר בת ה-19 שנרצחה בעין יעל.

בתחילת נאומו עשרות בני משפחות שכולות התפרצו בצעקות וקראו לעברו "אתה נוכל, תסתום את הפה. תתבייש". אורחים אחרים, לעומת זאת, ניסו להשתיקם וקראו לעברם "תשתקו". בתגובה לקריאותיהם אמר בנט "מותר לכם לצעוק ומותר לכם לכאוב. אני אוהב אתכם אהבה גדולה. אני שומע את הכאב". לאחר דקות ארוכות של קריאות התחיל בנט בנאומו וגולל את סיפורה של אנסבכר.

"אנסבכר, גדלה ביישוב תקוע שבגוש עציון, התנדבה לשירות הלאומי, שם טיפלה בנוער בסיכון עם צרכים מיוחדים במרכז יעלים שסמוך לגן החיות התנכ"י בירושלים. בקיץ 2019 היא יצאה לטייל בטבע, בעין יעל. באותו היום ערפאת ארפאעיה, מחבל פלסטיני בן 29 תושב חברון, יצא מביתו עם סכין, עם מטרה אפלה וברורה: לרצוח יהודים. הוא נתקל באורי, התנפל עליה, דקר אותה, פגע בה באכזריות בלתי נתפסת, ורצח אותה. הרוע המזוקק פגש את הטוב המזוקק. החושך המוחלט פגש באור המוחלט. באותו היום, הרוע ניצח בפיגוע", אמר בנט.

עוד דיבר בנאומו על גל הטרור שפקד אותנו בשבועות האחרונים ואמר כי "נגיע למקומות בהם נמצאים המחבלים ונבוא עמם בחשבון. קיומה של מדינת ישראל היא הניצחון הגדול ביותר על כוחות החושך".

בנט בטקס יום הזיכרון לנפגעי פועולות האיבה 04 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בנט בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
המשפחות השכולות צועקות אל עבר ראש הממשלה בנט בטקס יום הזיכרון לנפגעי פועולות האיבה 04 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"אתה נוכל, תסתום את הפה. תתבייש", קריאות המשפחה השכולות לבנט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
המשפחות השכולות צועקות אל עבר ראש הממשלה בנט בטקס יום הזיכרון לנפגעי פועולות האיבה 04 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
המשפחות השכולות צועקות אל עבר בנט, הר הרצל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
המשפחות השכולות צועקות אל עבר ראש הממשלה בנט בטקס יום הזיכרון לנפגעי פועולות האיבה 04 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
המשפחות השכולות צועקות אל עבר בנט, הר הרצל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אחרי הקריאות לעבר בנט, יושב ראש ארגון נפגעי פעולות האיבה, אייבי מוזס, עלה לנאום גם הוא ובפתח נאומו התנצל על הקריאות לעבר ראש הממשלה ואמר "מתנצל בשם המשפחות השכולות על האירוע הזה". בתגובה חלק מהנוכחים צעקו לו בחזרה "אנחנו לא מתנצלים".

אייבי מוזס בן ה-72 הוא אחד ממקימי ארגון נפגעי פעולות איבה ומכהן בהתנדבות כיו"ר שלו. הוא עצמו נפגע ב-1987 מבקבוק תבערה שנזרק לעבר רכבו, בפיגוע שבו נרצחה אשתו עופרה, שהייתה בהיריון מתקדם, ובנו טל שהיה בן 5. מוזס ניצל והצליח להציל גם שניים מילדיו, שנפצעו קשה. גם הוא עצמו נפצע קשה וסובל מכוויות בכל חלקי גופו.

הרצוג בטקס יום הזיכרון לנפגעי פועולות האיבה 04 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הרצוג בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בנאום שנשא הנשיא הרצוג בטקס הוא אמר כי המדינה מייחלת לזמנים בהם הטרור יהיה שמור לנחלת העבר. "מאז ראשית ימי היישוב היהודי בארץ ישראל, מלווה אותנו ההתמודדות עם איבתם של מי שאינם רוצים לראותנו חיים כאן. גם בחודשים האחרונים, ואפילו בשבוע הזה, השנאה והמרצחים תקפו והכו בנו ללא רחם. וגם הפעם - הטרור לא ניצח ולא ינצח".

הרצוג המשיך ופנה לבני משפחת השכול. "אנחנו מחויבים להמשיך ולספר מדור לדור את סיפור יקיריכם, שבגופם הוסיפו עוד נדבך ועוד קומה להיסטוריה של מדינתנו האהובה. אני מאמין שהקמתו של היכל ההנצחה החדש לזכר חללי פעולות האיבה, ישקף את חלקם בבניית המדינה, ואת סיפור הגבורה של עצם החיים כאן; בחירה שיש בה לעתים סיכון, ומחיר, שאותו לְהַוָּתֵנוּ שילמתם אתם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully