וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות לרשויות המקומיות בבריטניה: היסטוריה צפויה בצפון אירלנד

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 14:10

הבוחרים בארבע המדינות בממלכה המאוחדת ילכו לקלפיות מחר כדי לבחור את נציגיהם ברשויות המקומיות. מפלגת הלייבור מקווה להתחזק הודות לתוצאות סקרים מעודדות, השמרנים רוצים להבטיח ניצחונות למרות שערוריית "פרטיגייט"

הבוחרים בארבע המדינות בממלכה המאוחדת ילכו לקלפיות מחר (חמישי) כדי לבחור את נציגיהם המקומיים. מפלגת הלייבור מקווה להתחזק הודות לתוצאות סקרים מעודדות, השמרנים רוצים להבטיח ניצחונות למרות שערוריית "פרטיגייט" של פוליטיקאים שערכו מסיבות במהלך סגרי הקורונה, ויוקר המחיה. המפלגה הליברל דמוקרטית ומפלגת הירוקים גם רוצות להשפיע יותר.

על פי אתר "נשיונל וורלד", בהתבסס על ממוצע סקרים, הלייבור כרגע גורפת את התמיכה הציבורית החזקה ביותר עם 42% מהקולות. השמרנים שיפרו עמדתם לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, אך פרשיית "פרטיגייט" הרעה את מצבם בסקרים, וכעת יש להם 34%. המפלגה הליברל דמוקרטית הרוויחה מ"פרטיגייט" ומשיגה 11% מהקולות.

בסקוטלנד, 39% מהמבוגרים מעדיפים את המפלגה הלאומית הסקוטית, אחריה הלייבור עם 17%, השמרנים עם 10% - על פי סקר של יוגוב.

יו"ר הלייבור החדש קיר סטארמר כשר הצללים לענייני הברקזיט ב-5 בינואר 2020. רויטרס
לייבור שולטת בלונדון/רויטרס

באנגליה, לשמרנים יש הכי הרבה חברי מועצה במדינה. מרבית המועצות האנגליות בוחרות רק שליש או מחצית מחברי המועצה, כלומר לא צפוי שינוי משמעותי.

מפלגת הלייבור היא המפלגה הגדולה ביותר ב-72 מועצות שנתונות לבחירות ולכן יש להם הכי הרב להפסיד לעומת השמרנים. יש להם רוב משמעותי בצפון אנגליה ובלונדון. בדרום אנגליה, בסאותהמפטון, הלייבור יכולה לנצח אם תצליח לגנוב שני מושבים מהשמרנים. באופן כללי, לשמרנים יש רוב בדרום.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהצהרה על הדו"ח של סו גריי בנוגע למסיבות לכאורה ברחוב דאונינג 10 במהלך סגר הקורונה, 31 בינואר 2022.. רויטרס
מנהיג השמרנים, בוריס ג'ונסון/רויטרס

בוויילס, כל המושבים עומדים לבחירה, אך הלייבור מחזיקה ברוב בשליש מהמועצות. בסקוטלנד, המפלגה הלאומית הסקוטית, SNP , היא הגדולה ביותר. הסקרים מראים גם על תמיכה גדולה יותר בעצמאות מבריטניה מאשר לפני חמש שנים.

בצפון אירלנד בפעם הראשונה אי פעם, מפלגה לאומנית צפויה ליהפך למפלגה הגדולה ביותר באספה הכללית. מפלגת שין פיין היתה המפלגה השנייה בגודלה בצפון אירלנד מאז 2003, אך היא בטוחה שתזכה הפעם ביותר מושבים מהמפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית, DUP. המפלגה היוניוניסטית מצדה לא מצליחה לצמצם את הפער מול שין פיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully