וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אזרח איראני-שבדי, שהואשם בריגול לטובת ישראל, יוצא להורג ב-21 במאי

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 12:03

ג'לאלי הוא רופא איראני משטוקהולם שנעצר באיראן באפריל 2016 והואשם שהעביר מידע לישראל במטרה לסייע להתנקש במדעני גרעין בכירים

אחמד רזא ג'לאלי, אזרח שבדי-איראני שהורשע בריגול בטהרן, יוצא הורג ב-21 במאי, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות האיראנית ISNA, על פי מקורות.

ג'לאלי הוא רופא איראני משטוקהולם שנעצר באיראן באפריל 2016 והואשם שהעביר מידע לישראל במטרה לסייע להתנקש במדעני גרעין בכירים.

ג'לאלי נסע ב-2016 למטרות עסקים לאיראן, נעצר ונשלח לכלא אווין. ארגון אמנסטי מסר שבמשך שלושה חודשים הוא הוחזק בבידוד ועבר עינויים. באמנסטי אמרו שבמכתב מאוגוסט מהכלא ג'לאלי טען שהוא מוחזק במעצר בגלל שסירב לרגל בעבור איראן.

ב-2017 הוא הופיע בטלוויזיה הממלכתית והודה בהעברת מידע למוסד על מתקנים צבאיים איראניים ועל מדעני גרעין, בהם שניים שחוסלו ב-2010 - מהנדס הגרעין מג'יד שהרירי והפיזיקאי מסעוד עלי מוחמדי. עם זאת, לא ברור אם ג'לאלי דיבר תחת איומים או הודה מרצונו. ארגוני זכויות אדם טוענים כי איראן מונעת מחשודים הליך משפטי הוגן. ב-2018 שבדיה העניקה לג'לאלי אזרחות שבדית ודרשה כי לא יוצא להורג.

מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית נוהגת להכריז מעת לעת על עונש מוות על מי שהורשע בעבירות ריגול, אם כי לא ברור אם הם אכן מיושמים בסופו של דבר. ישראל הואשמה פעמים רבות על ידי איראן בחיסול גורמים בכירים ובמתקפות סייבר נגד תכנית הגרעין שלה, אך בירושלים שמרו על עמימות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully