וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אוקלהומה אוסרת על הפלות אחרי השבוע השישי

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 10:42

"אני רוצה שאוקלהומה תהיה מדינה שמתנגדת להפלות, משום שאני מייצג ארבעה מיליון תושבי אוקלהומה שברובם רוצים להגן על אלה שלא נולדו", צייץ מושל המדינה קווין סטיט

מושל מדינת אוקלהומה קווין סטיט חתם אתמול (שלישי) על חוק האוסר הפלות לאחר השבוע השישי להריון, במסגרת מאמצי המחוקקים הרפובליקנים במדינה למצוא אפיקים חוקיים לאסור על הפלות.

החוק - Oklahoma Heartbeat Act - נוסח בהתבסס על חוק שעבר בטקסס בשנה שעברה. שני החוקים אוסרים על הפלה לאחר שזוהתה פעילות לבבית בעובר, ודורשים מאזרחים, לעומת גורמים ממשלתיים, לאכוף אותו.

החוק נחתם יממה לאחר שטיוטת פסיקה של בית המשפט העליון שבה נכתב כי פסק הדין "רו נגד וייד", שעיגן את הזכות להפלה בחוקה יבוטל בשבועות הקרובים, הודלפה לתקשורת.

"אני רוצה שאוקלהומה תהיה מדינה שמתנגדת להפלות, משום שאני מייצג ארבעה מיליון תושבי אוקלהומה שברובם רוצים להגן על אלה שלא נולדו", צייץ סטיט.

הציוץ של מושל אוקלהומה קווין סטיט

החוק, שאושר על ידי בית המחוקקים באוקלהומה בשבוע שעבר, נכנס לתוקף באופן מיידי. חוק נוסף שייכנס לתוקף בסוף אוגוסט אוסר על הפלות לחלוטין למעט במקרה של סכנה לחיי האישה. סטיט אמר כי יחתום על כל הצעת חוק המתנגדת להפלות שתגיע לשולחנו.

כשהחוק האוסר על הפלות בטקסס נכנס לתוקף בשנה שעברה, אוקלהומה היתה אחת המדינות שנשים מטקסס בחרו לנסוע אליהן כדי לבצע הפלות. החוק החדש לא יאפשר זאת יותר.

בשבוע שעבר קואליציה של ספקי שירותי הפלות באוקלהומה הגישה התנגדות לחוק. "בית המשפט העליון באוקלהומה מצא שוב ושוב כי הניסיונות הקיצוניים של המחוקקים לאסור הפלות אינם חוקתיים. האיסורים האלה הם בין הקיצוניים ביותר עד כה", אמרה ננסי נורתפ, נשיאת המרכז לזכויות רבייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully