וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות לפרלמנט בצרפת: מתגבשת חזית שמאל מול הנשיא מקרון

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 17:43

ז'אן לוק מלנשון, שעומד בראש מפלגת השמאל הקיצוני LFI, ומפלגת הירוקים, הסכימו על ברית שאותה כינו "רגע היסטורי - ואמרו כי יהיו הסכמים נוספים עם מפלגות אחרות בשמאל

הניסיונות של מפלגות השמאל הצרפתיות לגבש חזית מאוחדת נגד הנשיא עמנואל מקרון, לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא, צוברים מומנטום.

מועמד השמאל הקיצוני בבחירות לנשיאות, ז'אן לוק מלנשון, שהגיע למקום השלישי בסבב הראשון של הבחירות, אחרי מארין לה פן מהימין הקיצוני ומקרון, הצליח להשיג היום (שני) הסכם עם מפלגת הירוקים.

מקרון נבחר לכהונה שנייה בחודש שעבר, אך הוא זקוק לתמיכה מרוב של מחוקקים כדי להעביר את האג'נדה הפרו עסקית ותומכת האיחוד האירופי שלו, שכוללת גם את העלאת גיל הפרישה.

עמנואל מקרון. רויטרס, רויטרס
זכה בכהונה שנייה. עמנואל מקרון/רויטרס, רויטרס

סקרים מוקדמים לקראת הבחירות לפלרמנט ב-12-19 ביוני מצביעים על כך שמקרון יכול להשיג רוב כזה, אך מפלגות האופוזיציה בצד השמאלי והימני של המפה הפוליטית מנהלות כעת משא ומתן לגבי איחודים בתקווה לשלוט בפרלמנט ולחסום את הרפורמות של מקרון.

מלנשון, שעומד בראש מפלגת השמאל הקיצוני LFI (צרפת בלתי כנועה), ומפלגת הירוקים הסכימו על ברית שאותה כינו "רגע היסטורי" ואמרו כי יהיו הסכמים נוספים עם מפלגות אחרות בשמאל. המפלגה הקומוניסטית עשויה להצטרף, אמר מזכ"ל המפלגה פביאן רוסל.

סקר של האריס אינטראקטיב מ-24-25 באפריל הראה כי חזית שמאל מאוחדת תקבל 33% מהקולות. תוצאה דומה נרשמה לגבי ברית של מפלגתו של מקרון עם השמרנים. אותו סקר העניק 31% לימין הקיצוני, אך לא ברור אם ברית עם מפלגתה של לה פן היא בת קיימא. השמרנים חצויים כעת בין הרצון להצטרף לקואליציה של מקרון, להישאר עצמאים או לנוע לכיוון של לה פן, שחולקת עם מלנשון את העמדה היורוסקפטית.

מארין לה פן בנאום התבוסה בבחירות. פריז 24 באפריל 2022. REUTERS/Yves Herman, רויטרס
לא מוותרת. מארין לה פן/רויטרס, REUTERS/Yves Herman

עם זאת, כניסה של המפלגה הסוציאליסטית לברית של מלנשון גם אינה ברורה מאליה. משא ומתן בינה לבין LFI הוקפא בשבוע שעבר, משום שהעמדות השונות בנוגע לאיחוד האירופי מהוות מחלוקת.

בהסכם של מלנשון עם הירוקים, אמרו שני הצדדים כי גם אם יסכימו שצרפת לא צריכה לצאת מהאיחוד או לזנוח את מטבע היורו, הם מוכנים "להפר את חוקי האיחוד", כולל לגבי תקציבים וחוקי תחרות.

הבחירות לנשיאות צרפת | פתיחת הקלפיות בפריז, צרפת באפריל 2022. רויטרס
בוחרים בצרפת/רויטרס

אוליבייה פורה, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית, דחה את הרעיון. "אנחנו לא פרקזיט", הוא אמר אתמול. עם זאת, הוא הסכים שהמדיניות של שוק חופשי באיחוד זקוקה לרפורמה. פורה ומלנשון גם צולמו מתחבקים בהפגנות 1 במאי אתמול.

מלנשון כיהן כשר במפלגה סוציאליסטית עד תחילת שנות האלפיים אך עזב אותה ב-2008 עקב עמדותיו כלפי האיחוד. הוא גם רוצה שצרפת תעזוב את נאט"ו.

ההסכם עם הירוקים כולל תוכנית להורדת גיל הפרישה ל-60, להעלות את שכר המינימום ולהציב מכסה על מחיר מוצרים חיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully