וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לך קבוצות שתומכות בנתניהו?": התכתבויות הישראלים עם הפרופיל האיראני הפיקטיבי

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 7:23

לאחר חשיפת העומדים מאחורי הפרופיל של "שרה פופי", משיחות שביצעה עם מספר ישראלים והגיעו לידי וואלה!, עולה כי שאלה על קבוצות פוליטיות שבהן הם חברים. "היא פנתה אליי כאלמנה איראנית עשירה"

בווידאו: רה"מ בירך על סיכול רשת איראנית לגיוס ישראליות למשימות ריגול וקורא לגלות עירנות/צילום: לע"מ

הפרופיל האיראני הפיקטיבי ששב"כ חשף היום (שני) ונשא את השם "שרה פופי" הצליח להתכתב עם ישראלים רבים - כך עולה מהתכתבויות שהגיעו לידי וואלה!. בחלק מהמקרים "פופי" שאלה את בני שיחתה אם הם חברים בקבוצות מחאה, ואחרים שאלה אם הם חברים בקבוצות תמיכה ביו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. אחד הישראלים סיפר: "היא פנתה אלי כאלמנה איראנית עשירה".

מוקדם יותר היום חשף שב"כ את החשבון הפיקטיבי בפייסבוק, שהתחזה לצעירה יהודיה בשם "שרה פופי" והופעל על ידי איראן, ניסה לגייס ישראלים כדי לאסוף מודיעין ולפגוע ביעדים שונים בישראל. בין היתר, החשבון בדק אם הישראלים יהיו מוכנים לפגוע באישים מסוימים, בחברות ערביות שפועלות בישראל, ובאופן כללי בלהט"ב.

ההתכתבויות עם "שרה פופי", הפרופיל האיראני הפיקטיבי. ללא, צילום מסך
"אתה חבר בקבוצות מחאה?". התכתבות עם "שרה פופי"/צילום מסך, ללא

"שרה פופי" הייתה כביכול צעירה יהודיה, בעלת עסקים וקשרים בישראל. תוך זמן קצר הפרופיל שלה צבר אלפי חברים, רובם מישראל. אחרי שפנתה אל הישראלים דרך הפייסבוק, הקשר המשיך לאפליקציית "וואטסאפ". בשב"כ טוענים כי הפעילות בחשבון נוטרה כבר מראשיתה על ידי השירות.

החשבון נהג לבקש מהישראלים מידע על אישים שונים בישראל, ביקש מהם לאסוף מידע נוסף ובחן האם הם מוכנים לפגוע באישים האלה. "שרה פופי" לחצה עליהם לעשות זאת, לעתים "במניפולציות רגשיות ורומנטיות", ולעתים תחת כיסוי עסקי - למשל כבקשה לנקום באנשים שחייבים כספים, ביריבים עסקיים. החשבון גם בחן אם יהיו מוכנים לפגוע "באופן כללי", כהודעת שב"כ, גם בלהט"בים. בתמורה, "שרה פופי" הציעה אלפי דולרים כתשלום. מפעיל החשבון אף העביר מטבעות ביקטוין לאותם ישראלים.

ההתכתבויות עם "שרה פופי", הפרופיל האיראני הפיקטיבי. ללא, צילום מסך
"יש לך קבוצות שתומכות בנתניהו". התכתבות עם "שרה פופי"/צילום מסך, ללא

היו לחשבון מטרות נוספות. לפי הודעת שב"כ, הוא ניסה לפרסם שלט חוצות בוטה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברקע הפלישה לאוקראינה, "במטרה לפגוע ביחסי ישראל-רוסיה"; וביקש לפגוע בנציגי חברות וערביות הפועלות בישראל ובדיפלומטים המגיעים מאותן מדינות כדי לפגוע ביחסי החוץ של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully