וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ועדת האיתור למנכ"ל הביטוח הלאומי - מקורבי השר כהן; "המינוי היה ידוע מראש"

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 15:46

הוועדה, שלמרבית חבריה היכרות מוקדמת עם השר, אישרה את מועמדות אלבשן אף שהוא לא עומד בתנאי הסף - בניגוד למועמדים אחרים שהגיעו לקו הסיום. חבר לשעבר בוועדת האיתור: "עשו פליק-פלאק באוויר כדי לאשר אותו". אלבשן לוואלה!: "לא הייתי מתמנה בהליך לא תקין"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של דוח העוני לשנת 2020/צילום: שלו שלום/TPS

"פרופ' יובל אלבשן נבחר פה אחד על ידי וועדת איתור, להיות מועמד למנכ"ל הביטוח הלאומי הבא", כך נכתב בהודעה לתקשורת שהוציא שר הרווחה מאיר כהן, וזאת למרות שאלבשן לא עומד בתנאי הסף לתפקיד. המינוי אינו סופי, ועדיין עליו לעבור את אישורה של ועדת גילאור למינוי בכירים.

ישנם מספר קריטריונים מאוד מצומצם לתפקיד החשוב הזה, ושני המועמדים הנוספים שהגיעו לקו הסיום, יעל מבורך וראובן קפלן, בהחלט עמדו בהם - שניהם בעלי ניסיון ניהולי רחב היקף, ומכירים חברות וארגונים בסדר גודל דומה לביטוח הלאומי. לבסוף, דווקא המועמד הכי פחות מתאים מהשלישייה שאושרה על ידם נבחר לבסוף על ידי השר לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי.

דוח העוני והאי שיוויון לשנת 2020, והאומדן לשנת 2021 מוצג כעת במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים בהשתתפות השר מאיר כהן 29 בדצמבר 2021. שלו שלום, TPS
מינה מקורבים לוועדת האיתור. מאיר כהן/TPS, שלו שלום

יובל אלבשן לוואלה: "זה היה החלום שלי ומשאת הנפש שלי. הסברתי לוועדה, יש לי ניסיון של ניהול חברתי. בנוסף, עמדתי בראש ארגונים של תקציבים של מאות מיליונים. אין לי שום זיקה ללפיד או לכהן, יש לי קורות חיים שמדברים בעד עצמם הן במישור הניהולי והן במישור החברתי. השר ביקש ממני להביא תכנית איך להפוך את הביטוח הלאומי למחולל השינוי החברתי בישראל. לא הייתי שם את עצמי בהליך לא תקין".

לרוב חברי ועדת האיתור יש היכרות אישית ומוקדמת עם שר הרווחה. הוא גם זה שמינה את חמשת חברי הוועדה. הראשון הוא אריה בר - לשעבר מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרד התחבורה. בר הוא פעיל באר שבעי ידוע, שמכיר את השר כהן עוד מימיו כראש עיריית דימונה. הוא בהחלט ראוי לשמש חבר בוועדת האיתור, אך קרבתו לשר מעלה חשש לניגוד עניינים. חבר נוסף בוועדה הוא מנכ"ל בית החולים סורוקה, פרופ' שלומי קדיש, גם הוא מקרובו של השר וחברו שנים רבות.

חבר אחר בוועדה הוא לא פחות מדוברו הקודם ועוזרו של השר, אבי בן זיקרי - המשמש כיום כמשנה למנכ"לית במשרדו של כהן. חברה רביעית היא נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי - אשת יש עתיד ומקורבת לשר החוץ ויו"ר המפלגה יאיר לפיד. החברה האחרונה בוועדה היא אורית שבתאי פרנק - מבקרת עיריית תל אביב.

עוד בוואלה!

למוסד ציבורי ענק דרוש מנהל מנוסה, לא פעיל חברתי

לכתבה המלאה
יובל אלבשן. יחצ,
לא עומד בתנאי הסף. יובל אלבשן/יחצ

חבר לשעבר בוועדת האיתור אמר לוואלה! כי "לוועדת האיתור הנוכחית לא הייתה משמעות מפני שהמינוי היה ידוע מראש". לדבריו, "השר רצה את אלבשן עוד לפני שמונתה הוועדה, ולמרות שלא עמד בדרישות הסף. היה ברור שימנה ועדת איתור נוחה, אך גם היא הייתה צריכה לעשות פליק-פלאקים באוויר כדי לאשר אדם שרחוק מאוד מדרישות הסף של התפקיד".

ועדת האיתור המליצה על שלושה מועמדים - אלבשן, מבורך וקפלן. ועדת מינויים במשרד הרווחה, המונה שלושה חברים, בראשם מנכל"ית משרדו של כהן, סיגל מורן, אישרה את השמות. נציגת המעסיקים ומנכ"ל ההסתדרות, שני החברים הנוספים בוועדה, המליצו לשר למנות את קפלן, אולם מורן - בדעת מיעוט - סברה ששניהם ראויים. לבסוף, השר החליט ללכת בכל זאת על אלבשן. מכאן עובר המינוי לוועדת גלאור לאישור סופי.

השר כהן: "אלבשן מועמד ראוי"

מלשכתו של שר הרווחה נמסר בתגובה כי "אלבשן הציג בפני הוועדה והשר משנה חברתית וכלכלית סדורה שבבסיסה העצמה של כלל האוכלוסיות המוחלשות בישראל והרחבת עצמאותו הכלכלית של המוסד לביטוח לאומי לשנים הבאות".

עוד נמסר כי אלבשן "מוכר בעמדותיו החברתיות" וכי הוא "מועמד ראוי להמשיך ולהעמיק את תהליך ההנגשה של המוסד לאוכלוסיות המוחלשות בישראל, וליצירת תוכניות כלכליות חדשניות שיעצימו את אוכלוסיות הרווחה החיות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully