וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי יהדות התורה: להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית - לא תחת נתניהו

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 19:11

יו"ר המפלגה משה גפני, והח"כים ישראל אייכלר ומאיר פרוש אמרו בראיונות שונים בימים האחרונים כי הם מעדיפים את אפשרות זו על פני פיזור הכנסת ובחירות. עם זאת, הם נמנעו מהצבת אולטימטום לליכוד במקרה שנתניהו יסרב לבקשתם ויחליט בכל מקרה לצאת לבחירות

בנימין נתניהו, משה גפני. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
לא הציבו אולטימטום לליכוד. נתניהו וגפני/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה חברי כנסת מיהדות התורה אמרו בימים האחרונים כי צריך לבחון הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית בראשות חבר כנסת אחר שאינו בנימין נתניהו, זאת על פני אפשרות של פיזור כנסת ויציאה לבחירות חדשות. האמירות שהשמיעו נאמרו בהסתייגות לפיה את עיקר המאמץ יש למקד בהפלת הממשלה הנוכחית ובניסיונות לגייס מתוכה פורשים נוספים.

השלושה הם יו"ר המפלגה, ח"כ משה גפני, והח"כים ישראל אייכלר ומאיר פרוש, שאף בעבר הציבו דרישה פומבית לנתניהו לפנות את מקומו למשך תקופה מסוימת לטובת מועמד אחר מהימין, כדי שיהיה ניתן להקים ממשלת ימין שבה יהיו חברים ימינה, תקווה חדשה, הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

יו"ר סייעת ש"ס, אריה דרעי במהלך ישיבת מפלגתו בכנסת 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בש"ס ממשיכים במדיניות התמיכה הנחרצת בנתניהו. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

כעת, כחודש לאחר פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, ובעקבות הניסיונות המתמשכים להשיג פורשים נוספים מתוך הממשלה, השלושה אמרו את הדברים בראיונות שונים לכלי תקשורת חרדים, אך נמנעו מהצבת אולטימטום למפלגת הליכוד או לנתניהו, לפיו, מה יקרה אם ח"כ נתניהו יסרב לבקשתם ויחליט בכל מקרה על יציאה לבחירות.

לעומתם, בש"ס ממשיכים במדיניות התמיכה הנחרצת בנתניהו. בכיר במפלגה אמר לוואלה! כי "יש בכנסת הזו אפשרות מעשית להקים ממשלה בראשות נתניהו, וכל אמירה אחרת רק מרחיקה את האפשרות הזו ומחזקת את הקואליציה".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר בתגובה לפרסום בוואלה! כי "הרוב המוחלט של בוחרי הימין רוצים אך ורק את נתניהו כראש הממשלה. בעזרת השם נעשה הכל כדי שנתניהו יהיה ברשות הממשלה שתקום, בין אם בכנסת הזו ובין אם בכנסת הבאה. ואם יש מי שחושב שטוב לו לשבת עם מרצ, העבודה ויש עתיד, כנראה טועה טעות מרה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 10 באפריל 2022. רויטרס
אפשרות להעברת התקציב לשנת 2023 - בקרוב. בנט ולפיד בישיבת הממשלה, באפריל/רויטרס

בתוך כך, ראשי מפלגות הקואליציה נפגשו ביום חמישי בערב לפגישת היערכות לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת ה-23 בשבוע הבא. ראשי המפלגות דנו ביכולת לנהל את הקואליציה במושב הקרוב מבלי שיש להם רוב בכנסת, ואף העלו אפשרות לאשר התקציב לשנת 2023, לו נדרש רוב רגיל, כבר בשבועות הקרובים.

ראש הממשלה בנט אמר בישיבה כי על הקואליציה להתמקד בהצעות חוק כלכליות וביטחוניות בלבד, מבלי לייצר ויכוחים או מוקשים פוליטיים מיותרים. יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, נעדר מהמפגש, בשל הודעת מפלגתו על הקפאת חברותה בקואליציה. ההערכה היא כי המשבר עם המפלגה יסתיים עם חזרת הכנסת מפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully