וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.7 הורגשה בצפון הארץ; לא היו נפגעים

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 12:43

הרעש הורגש בכמה מוקדים בצפון הארץ, בין היתר בחיפה ובגליל המערבי. לא נגרם נזק. מפיקוד העורף נמסר כי לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה כי היא לא סיכנה את תושבי ישראל

רעידת אדמה בעוצמה 3.7 התרחשה היום (ראשון) מול חופי לבנון במרחק של 96 קילומטרים צפון-מערב לנהריה. הרעידה הורגשה בכמה מוקדים בצפון הארץ, בין היתר בחיפה ובגליל המערבי. לפי שעה, לא דווח על נפגעים או על נזק. מפיקוד העורף נמסר כי לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה היות ולא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל.

לפני חודשיים, רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה 14 קילומטר צפון-מזרחית לבית שאן. המשטרה מסרה כי נרשמו עשרות בודדות של קריאות במוקדי 100 וכי לא דווח על נזק או נפגעים.

הצגת מערכת 'תרועה', המערכת החדשה המתריעה מפני רעידות אדמה בישראל, המכון הגיאולוגי, ירושלים. יואב איתיאל
מערכת המתריעה מפני רעידות אדמה בישראל/יואב איתיאל

לפי הערכות משרד הבינוי והשיכון, יש בישראל כ-80 אלף מבנים בני שלוש קומות ומעלה הטעונים חיזוק, ובהם כ-810 אלף דירות. הערכות אלו מבוססות על מידע חלקי וחסר ואין מיפוי מסודר של מבנים אלו, אלא הערכות כלליות לגבי פוטנציאל המבנים בסיכון בלבד, המבוססות על שנת בניית המבנה ומספר הקומות בו, אך אלו ההערכות הקיימות כיום בידי גופי הממשלה.

לפי הערכות ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידת אדמה, בתרחיש של רעידת אדמה חזקה, בנוסף לפגיעות בנפש, כ-28,600 מבנים עלולים להיהרס או להינזק באופן חמור (נזק של לפחות 45% מערך הבניין), וכ-290 אלף מבנים נוספים עלולים להינזק במידה קלה או בינונית (נזק של 20%-5% מערך הבניין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully