וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 77 שנה: החיילים החזירו את העוגה שגנבו

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 12:18

מרי מיון היתה בת 13 כשהתנהל בכפר שלה בצפון איטליה קרב בין חיילים אמריקנים לנאצים. היא התחבאה עם אמה בעליית הגג וגילתה למחרת כי עוגת יום ההולדת שנאפתה עבורה נגנבה על ידי החיילים הרעבים

אישה איטלקית מקבלת עוגה לאחר 77 שנה. צבא ארה"ב, אתר רשמי
אישה איטלקית מקבלת עוגה לאחר 77 שנה/אתר רשמי, צבא ארה"ב

הצבא האמריקני שלח עוגת יום הולדת לאישה איטלקית, בדיוק 77 שנים לאחר שחיילים אמריקנים שנלחמו בכפר שלה אכלו את עוגת היום הולדת המקורית שנאפתה לכבוד יום הולדתה ה-13.

על פי רשת "סיאןאן", סמל פיטר ווליס וקולונל מתיו גומלק העניקו ביום חמישי למרי מיון עוגת קרם עם פירות. סרטון של האירוע הועלה לאתר הרשמי של הצבא.

טקס נערך לקראת יום ההולדת ה-90 של מיון, שנחגג ב-29 באפריל, והונחה על ידי קצינים איטלקים בפארק בלב העיר ויצ'נזה.

חייל אמריקני נותן עוגה במתנה לאישה איטלקית. צבא ארה"ב, אתר רשמי
העוגה/אתר רשמי, צבא ארה"ב

ב-18 באפריל 1945, חיילים אמריקנים מחטיבת חי"ר 88 נלחמו מול חיילים גרמנים בעיר בצפון מזרח איטליה. מיון היתה ילדה כשהקרב הגיע לכפר שלה, סן פייטרו. כשהחיילים הגרמנים פתחו באש ליד החווה שבה גדלה, היא התחבאה עם אמה בעליית הגג.

כשהתעוררה למחרת, חיילים אמריקנים אכלו את עוגת יום ההולדת שלה שאמה השאירה על אדן החלון להתקרר.

לפחות 19 חיילים אמריקנים נהרגו או נפצעו באותו קרב, וכמה טנקים הושמדו. לאחר מכן, התושבים המקומיים בווינצ'נזה יצרו קשר הדוק עם הצבא האמריקני והגישו לחיילים לחם ויין.

הצבא שיתף פעולה עם הארכיון האמריקני הלאומי כדי למצוא את סרט המלחמה המקורי ותמונות מהלחימה שהיתה בעיר. התמונות הוצגו בטקס.

"האושר שלה נהפך לאכזבה כשחיילים אמריקנים בעלי תושייה גנבו ואכלו לה את עוגת יום ההולדת", אמר ווליס. "אני מרגיש נהדר כשאני מעניק לה כעת את העוגה", הוא הוסיף.

מיון הזילה דמעות של התרגשות, ואמרה כי "מחר נאכל קינוח עם כל המשפחה שלי ונזכור את היום הנפלא הזה שלעולם לא אשכח", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully