וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן הגיע לארוחת כתבי הבית הלבן: "הדמוקרטיה האמריקנית אינה תוכנית מציאות"

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 11:50

"זאת הפעם הראשונה מזה שש שנים שנשיא נוכח בארוחת הערב", ציין ביידן. "זה מובן. היתה לנו מגפה נוראית, ואחריה עוד שנתיים של קורונה", הוא הוסיף בהתייחסו להיעדרות של הנשיא לשעבר טראמפ מהאירוע בארבע שנות כהונתו

בווידאו: ביידן בארוחת כתבי הבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חזר אמש (שבת) להתארח בארוחת הערב של כתבי הבית הלבן - לאחר היעדרות של נשיא אמריקני מהאירוע בשש השנים האחרונות.

ביידן, לבוש בחליפה ועניבה קצת עקומה, דיבר בארוחת הערב, שבוטלה ב-2020 וב-2021 בשל הקורונה. הופעתו של ביידן היתה עוד צעד בחזרה למסורת של הבית הלבן, לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ החרים את האירוע במהלך כהונתו.

"זאת הפעם הראשונה מזה שש שנים שנשיא נוכח בארוחת הערב", ציין ביידן. "זה מובן. היתה לנו מגפה נוראית, ואחריה עוד שנתיים של קורונה", הוא הוסיף.

ביידן המשיך: "רק דמיינו לעצמכם אם קודמי בתפקיד היה מגיע לארוחה השנה, זאת היתה יכולה להיות הפיכה אמיתית".

הנשיא ג'ו ביידן בארוחת כתבי הבית הלבן, 30 באפרל 2022. REUTERS/Al Drago, רויטרס
2,600 משתתפים/רויטרס, REUTERS/Al Drago

לארוחה הגיעו שר החוץ, אנתוני בלינקן, וחברי קבינט אחרים, כמו גם עיתונאים מ"סיאןאן", "MSNBC", וסלבריטאים כמו קים קרדישאן, פיט דיווידסון, ברוק שילדס וקייטלין ג'נר.

הארוחה בת שלוש המנות נערכה באולם נשפים של מלון למרות הקורונה. ביידן בן ה-79 לא נכח בארוחה עצמה, שבשביל להשתתף בה היו צריכים המשתתפים להיות מחוסנים ולהציג בדיקה שלילית מאותו יום.

הארוחה בת שלוש המנות נערכה באולם נשפים של בית המלון. ביידן בן ה-79 לא נכח בארוחה שכללה 2,600 אורחים. כולם התבקשו להציג בדיקה שלילית מאותו יום ולהיות מחוסנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הנשיא ג'ו ביידן בארוחת כבתי הבית הלבן, 30 באפריל 2022. REUTERS/Al Drago, רויטרס
השיב את המסורת/רויטרס, REUTERS/Al Drago

ביידן החל ואמר: "תודה מיוחדת ל-42% שמחאו לי כפיים. אני מאוד נרגש להיות כאן הלילה כעם הקבוצה היחידה של אמריקנים בעלי שיעור תמיכה נמוך משלי".

הוא התלוצץ על חשבון ערוץ החדשות השמרני "פוקס" ועל החשיפה כי מארק מדוז, ראש הסגל בבית הלבן בכהונת טראמפ, החליף יותר מ-80 מסרים עם מנחה "פוקס ניוז" שון האניטי, בין יום הבחירות בנובמבר 2020 להשבעה של ביידן בינואר.

"פוקס ניוז, אני באמת מצטער שהמועמד המועדף עליהם הפסיד בבחירות האחרונות. כדי לפצות אתכם, אני שמח לתת לכם את ראש הסגל שלי כדי שיוכל להגיד לשון האניטי מה לומר בכל יום".

לקראת תום נאומו בין 14 הדקות, ביידן הכיר בחשיבות של עיתונאות לדמוקרטיה האמריקנית. "הדמוקרטיה האמריקנית אינה תוכנית מציאות", הוא אמר ברומזו לתוכנית המציאות של טראמפ "המתמחה".

הקומיקאי טרוור נוח, המנחה של ה"דיילי שואו", נפרד מביידן ואמר "בבקשה שים לב כשאתה עוזב את המקום. כולנו יודעים שהממשל הזה אינו מתמודד טוב עם פינוי", בהתייחסו לנסיגה המבישה מאפגניסטן.

בארוחה היו רגעים רציניים נוספים, כולל הכרת תודה לעיתונאים שנהרגו בעודם מסקרים אם הפלישה הרוסית לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully