וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר דרשן במסגד אל אקצא שהטיף "לשחרר אותו רק בעזרת נשק"

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 21:21

הדרשן, עיסמאת חמורי בן ה-56, נעצר בחשד להזדהות עם ארגון טרור ופרסום דברי שבח שעלולים להביא לטרור. השופט האריך את מעצרו בשלושה ימים לאחר שקבע שמדובר ב"דברי הסתה ברורים". עורך דינו של החשוד טוען כי הוא דיבר על דמות דתית וכי הוא מתנגד להתפרעויות

בוווידאו: עימותים אלימים בהר הבית/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

השייח' עיסמאת חמורי (56), תושב מזרח ירושלים ודרשן במסגד אל אקצא, נעצר אתמול בחשד לביצוע עבירות של הזדהות עם ארגון טרור, פרסום דברי שבח שיש בהם כדי להביא לטרור והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. זאת לאחר שתועד אומר בפני קהל: "מי שרוצה לשחרר את מסגד אל אקצא ישחרר אותו רק בעזרת נשק וכוח ובאיחוד מדינות המוסלמי". כמו כן, הוא חשוד שהזדהה עם אישיות בכירה בארגון טרור.

"דברים אלה הם דברי שבח והסתה ברורים", ציין שופט השלום בירושלים ביאלין אלעזר, והאריך את מעצרו של חמורי בשלושה ימים.

סנגורו של השייח', עו"ד חמזה קוטינה, טען במהלך הדיון כי חמורי "דיבר על דמות דתית". לדבריו, "בדת אפשר למצוא כל דבר. לכן יש הגנה אם יש דברים שמצויים בדת. יש הגנה על חופש הביטוי וגם החופש לפולחן". עורך הדין הוסיף כי "אי אפשר לייחס עבירה של הסתה לטרור או לגזענות על סמך דברים שמקורם בדת. הקהל ששמע את הדברים האלה הוא לא מהמתפרעים או מהאנשים שהתעמתו עם השוטרים". עוד אמר עורך הדין, כי חמורי מתנגד להתפרעויות, ועמדתו היא שהמסגד נועד רק לתפילה.

  • עוד באותו נושא:
  • הר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully