וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ניסתה לחסל עובד שגרירות ישראלי בטורקיה

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 14:18

לפי דיווח באתר אופוזיציה איראני, ההתנקשות הוטלה על איש כוח קודס, שעצור במדינה אירופאית. לאחרונה, הודה בפני חוקריו כי קיבל פקודות לחסל אזרח ישראלי שעובד בקונסוליה באינסטנבול לצד גנרל אמריקני בכיר בגרמניה ועיתונאי בצרפת, בתמורה למיליון דולר

איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
איש משמרות המהפכה באיראן/רויטרס

משמרות המהפכה תכננו להתנקש באזרח ישראלי שעובד בקונסליה באיסטנבול - כך דווח היום (שבת) באתר האופוזיציה האיראני Iran International, הממוקם בבריטניה. ההתנקשות הוטלה על כוח קודס, הכוח המיוחד של משמרות המהפכה, האחראי בין היתר למבצעים החשאיים מחוץ לגבולות איראן. לפי הדיווח, איש כוח קודס, העצור במדינה אירופאית, הודה לאחרונה בפני חוקריו כי קיבל פקודות לחסל את הישראלי בטורקיה, לצד גנרל אמריקני בכיר בגרמניה ועיתונאי בצרפת.

העצור, איש יחידה 840 של כוח קודס, הודה שקיבל 150 אלף דולר על מנת להתכונן לקראת ההתנקשויות הללו, והוא היה אמור לקבל עוד מיליון דולר לאחר השלמת המשימה. האתר ציטט מקורות דיפלומטיים, שמסרו כי מתכנני הפעולה האיראניים השתמשו במבריחי סמים בניסיון לבצע את שלושת ההתנקשויות בטורקיה, בגרמניה ובצרפת. לידיעה הזו אין אימות מגורם ישראלי. במשרד החוץ לא מתייחסים לנושאי ביטחון שליחים ועובדי נציגויות.

לפי בכיר ישראלי, סיכול הפיגוע באיסטנבול לא התרחש בתקופה האחרונה אלא בשנה האחרונה. הבכיר הישראלי אישר את הדיווח ואמר כי מדובר בסיכול של המודיעין הישראלי.

ליחידה 840 של כוח קודס מיוחסות פעולות טרור באירופה ובאפריקה בהן גם חיסול גורמים המזוהים עם האופוזיציה למשטר במדינות שונות. לפני כשנתיים, אמרו בצה"ל כי אנשיה היו האחראים להנחת מטעם נפץ בגבול הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully