וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה ארדואן הגיע לביקור בסעודיה - לראשונה מאז 2018

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 23:03

זה הביקור הראשון של ארדואן בממלכה המדברית מאז הרצח של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. אנקרה מקווה שהביקור יביא סוף לחרם הלא רשמי של סעודיה על יבוא טורקי שהוטל ב-2020 על רקע הרצח

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיע הערב (חמישי) לביקור בסעודיה. זה הביקור רם הדרג ביותר מזה שנים, והנשיא הטורקי מקווה שיבשר על עידן חדש ביחסים המתוחים בין המדינות, לאחר מאמצים קשים לתקנם.

מושל מכה הנסיך חאלד אל פייסל פגש את ארדואן עם נחיתתו בנמל התעופה בעיר ג'דה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית SPA.

הביקור, שלטענת לשכת ארדואן קרה ביוזמת סלמאן, מלך סעודיה, מציין את השיא של מאמץ טורקי בן חודשים לתקן את היחסים הרעועים בין המדינות, שכלל גם ביטול משפט בקשר לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י באיסטנבול ב-2018.

לדברי אנליסטים וגורמים בכירים, מימון סעודי עשוי לסייע לטורקיה לשפר את מצבה הכלכלי העגום, הכולל אינפלציה נוסקת, לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.

המלך סלמאן ויורש העצר מוחמד בן סלמאן, בכרזה בריאד, ערב הסעודית. 19 בספטמבר 2020. אי-פי, AP
המלך סלמאן הזמין/AP, אי-פי

היחסים בין המדינות הידרדרו לאחר שחאשג'וקי נרצח ובותר על ידי צוות מיוחד סעודי בקונסוליה של הממלכה באיסטנבול ב-2018. באותו זמן, ארדואן האשים את "הדרגים הגבוהים ביותר" בממשלה הסעודית במתן ההוראה לרצח, אך אנקרה ריככה מאז את עמדתה.

לפני שיצא לגדה אמר ארדואן לכתבים כי הביקור "הוא ההתגלמות של הרצון המשותף שלנו" לשפר את היחסים ולחזק את היחסים הפוליטיים, צבאיים ותרבותיים, והוסיף כי ייפגש עם נסיך הכתר מוחמד בין סלמאן. הוא ציין את סופו של חודש הרמדאן המוסלמי כתקופה מתאימה לביקור כי זה חודש של "חידוש וחיזוק קשרי אחים".

אנקרה מקווה שהביקור יביא סוף לחרם הלא רשמי של סעודיה על יבוא טורקי שהוטל ב-2020 על רקע פרשיית חאשג'וקי. היבוא הטורקי לממלכה צנח ב-98%.

הביקור בסעודיה הוא גם חלק מקמפיין נרחב לתקן את יחסיה הרעועים של טורקיה באזור, כולל עם מצרים, ישראל ואיחוד האמירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully