וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים באוקראינה משוועים לאמצעי מניעה לשעת חירום

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 12:37

גלולות של היום שאחרי וגלולות הפלה היו זמינות באוקראינה לפני המלחמה, אך זאת שיבשה לגמרי את שרשרות האספקה, עקרה חולים ואנשי בריאות - והגדילה את התקיפות המיניות ומקרי האונס ברחבי המדינה

הפדרציה הבינלאומית להורות מתוכננת, הרשת האירופית (IPPF EN) פירסמה במרץ קריאה לפעולה, שכללה יותר מ-90 ארגונים לזכויות אדם, ודחקה באיחוד האירופי, בממשלות, באו"ם ובקהילה הבינלאומית הנרחבת ליישם מיידית אמצעים להגנה על הבריאות המינית והזכויות של אלה שנמלטים מאוקראינה.

כעת, נעשים מאמצים לספק אמצעי מניעה לשעת חירום לבתי חולים באוקראינה מהר ככל האפשר, בשל הדיווחים הנמשכים על מקרי אונס, לאחר הפלישה הרוסית למדינה.

על פי דיווח של העיתון הבריטי "גרדיאן", כ-25 אלף אריזות של גלולות היום שאחרי נשלחו על ידי הפדרציה לאוקראינה, ורשת של מתנדבים ברחבי אירופה אוספת את התרופה שנתרמת על ידי אנשים מחו"ל ומספקת אותה לבתי חולים.

"מסגרת הזמן לטיפול בקורבנות אלימות מינית היא מצומצמת", אמרה ג'ולי טאפט מ- IPPF ל"גרדיאן". "אם אישה מגיעה לבית החולים בתוך חמישה ימים מהתקרית, יש לתת לה את הגלולה אוטומטית", היא הוסיפה. לדבריה, הארגון מספק גם גלולות הפלה רפואיות, שבהן אפשר להשתמש עד שבוע 24.

נשים אוקראיניות ממתינות בגבול עם פולין. מרץ 2022. AP Photo/Markus Schreiber, AP
נמלטות מאוקראינה/AP, AP Photo/Markus Schreiber

אמצעי מניעה לשעת חירום היו זמינים באוקראינה לפני המלחמה, אך זאת שיבשה לגמרי את שרשרות האספקה, עקרה חולים ואנשי בריאות והגדילה את התקיפות המיניות.

נציבת זכויות האדם של אוקראינה, לודמילה דניסובה, אמרה בתחילת החודש כי היו תשעה מקרי אונס רשמיים של נשים בהריון לאחר שנאנסו על ידי חיילים רוסים, אך סביר להניח שהמספרים גדולים בהרבה.

האו"ם כלל אמצעי מניעה לשעת חירום ב"ערכות שלאחר אונס" שמחולקות למאות נשים וילדות שמתגוררות בשטחי עימות ברחבי העולם, כולל במהלך המלחמה בבוסניה. ניצולים בדרך כלל מקבלים גם תרופות נגד מחלות מין. עד כה, האו"ם שלח 40 טון מטרי של תרופות מסוג זה לאוקראינה ו-33 ערכות לטיפול באונס ל-19 בתי חולים בעשרה מחוזות במדינה.

על פי דיווח של "גרדיאן", נתיחות שלאחר המוות על גופות שנמצאו בקברי אחים מצפון לקייב חשפו ראיות לכך שחלק מהנשים נאנסו לפני שנרצחו על ידי הרוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully