וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב משמידה כל זכר לסמלים סובייטים מרחובות העיר

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 11:39

"האנדרטאות שסימלו בעבר את הידידות בין שתי האומות השכנות, אינן מייצגות את המציאות שבה מדינה אחת פולשת לאחרת, מפציצה אותה והורגת את אזרחיה"

בווידאו: הריסת פסלים מהתקופה הסובייטית בקייב/צילום: רויטרס

אנדרטאות היסטוריות מהתקופה הסובייטית המפוזרות בבירת אוקראינה, קייב, נהרסות כעת על ידי התושבים, בעקבות הפלישה הרוסית למדינה.

האנדרטאות שסימלו בעבר את הידידות בין שתי האומות השכנות, אינן מייצגות את המציאות שבה מדינה אחת פולשת לאחרת, מפציצה אותה והורגת את אזרחיה, אמרו גורמים בכירים ל"גרדיאן".

פסל ברונזה בן 40 שנה של פועל רוסי ופועל אוקראיני נהרס בהוראת רשויות קייב. העיר מתכננת להרוס 60 אנדרטאות ולשנות את השמות של כ-60 רחובות שקשורים לברית המועצות, רוסיה ודמויות
היסטוריות רוסיות, כולל סופרי כמו טולסטוי, דוסטויבסקי ופושקין.

מנגד, למוסקבה יש רעיון הפוך. בשטחים האוקראיניים שעליהם השתלט הצבא הרוסי, היא מציבה פסלים וסמלים מהתקופה הסובייטית. במחוז חרסון הכבוש, הציבו חיילים רוסים פסל של ולדימיר לנין, מנהיג הבולשביקי הרוסי.

פסל סובייטי בקייב, אוקראינה. REUTERS, רויטרס
פסל סובייטי בקייב, אוקראינה/רויטרס, REUTERS

ראש העיר ויטלי קליצ'נקו, שפיקח על ההריסה, אמר כי הסרת סמלים רוסיים מרחובות קייב מוצדקת. "אתה לא הורג את אחיך. אתה לא אונס את אחותך. אתה לא הורס את המדינה של חברך. משום כך, היום, הורדנו את האנדרטה, שנוצרה כדי לסמל את הידידות בין אוקראינה לרוסיה" הוא אמר אתמול (רביעי) ל"גרדיאן".

ערים אחרות באוקראינה גם החלו לשנות באחרונה את שמות הרחובות שקשורים לרוסיה ולפרק אנדרטאות מהתקופה הסובייטית.

"המלחמה שינתה הכל. כעת יש הבנה שהמורשת הקולוניאלית שלנו חייבת להיהרס", כתבה בפייסבוק אלינה מיכאילובה, סגנית ראש העיר קייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully