וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת הבונדסטאג בכנסת: "לא נתפש כמה הרסנו ורצחנו"

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 22:03

בארבל באס אמרה במהלך אירוע "זיכרון בסלון" במשכן הכנסת כי "אני תמיד שואלת את עצמי מדוע דבר כזה קרה. אילו סיפורי חיים אתם נושאים". באירוע השתתפו יו"ר הכנסת מיקי לוי ועשרות תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ. הרב לאו: "אמא שלי דחפה אותי מהקרון ונופפה לי לשלום"

בווידאו: יום השואה תשפ"ב - תמונת מצב של הניצולים/צילום: רויטרס, ראובן קסטרו, Shutterstock, AP, ערוץ הכנסת ולע"מ

נשיאת הבונדסטאג בית המחוקקים הגרמני בארבל באס אמרה הערב (רביעי) בכנסת כי "זה לא נתפש, כמה הרסנו ורצחנו, אילו סיפורי חיים אתם נושאים. אני תמיד שואלת את עצמי מדוע דבר כזה קרה". הנשיאה באס אמרה את הדברים במהלך אירוע "זיכרון בסלון" במשכן הכנסת, במהלכו סיפר הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו על אודות קורותיו בזמן המלחמה. באירוע השתתפו יו"ר הכנסת מיקי לוי ועשרות תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ הצטרפו באמצעות שיחת וידיאו מקוונת.

הרב לאו פנה ליו"ר הכנסת וסיפר כי "כשדחפו את אמא שלי אל הקרון, היא דחפה אותי משם ונופפה לאחי לי לשלום. יותר לא ראינו אותה. את הקדיש שאתה אמרת בבונדסטאג, אני אמרתי על אמא שלי כשהייתי ילד".

נשיאת הבונדסטאג, בית המחוקקים הגרמני, בארבל באס עם יו"ר הכנסת מיקי לוי בכנסת, 27 באפריל, 2022. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"אנחנו קיימים, למרות אושוויץ ולמרות מיידאנק". באס ולוי/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת שאל את הרב איזה מסר הוא מעוניין להעביר לצעירים שהשתתפו בשיחה שהשיב כי "אסור לשכוח, ואסור לאבד אמונה. אנחנו קיימים, למרות אושוויץ ולמרות מיידאנק. חזרנו לארץ אחרי אלפיים שנות גלות ורדיפות. מה שמחזיק אותנו זאת המסורת. המצה והמרור, והחנוכיה. הנסים והזיכרונות. המסורת היא שאיפשרה לנו לשוב הביתה, ולקיים את נבואת ירמיהו 'ושבו בנים לגבולם'".

  • עוד באותו נושא:
  • שואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully