וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הכלב שלכם באמת רוצה כשהוא נשכב על הגב? ליטוף? לא בטוח

24.9.2022 / 21:20

תמיד הייתם בטוחים שאתם יודעים מה החבר הכי טוב שלכם רוצה כשהוא נשכב על הרצפה ומסתובב על הגב? מאלף כלבים מפורסם ניתח את ההתנהגות של הכלבים והממצאים שלו עשויים להמם אתכם

האם כלבים אוהבים ליטופים בבטן?/@dogtrainerbri/

יש דרכים רבות בהן אפשר להראות לכלב שלכם כמה אתם אוהבים אותו, וכרבולים וליטופים הם חלק מהם. אנחנו לרוב מניחים שכשכלב מתגלגל על הגב ובועט ברגליים זה אומר שהוא מבקש דגדוג או ליטוף בבטן, אבל זה לא תמיד המקרה.

מנתח התנהגות הכלבים ומאלף הכלבים אדם פמי, שעובד עם חברת המזון לכלבים הטבעית בארקינג הדס, הסביר מה ההתנהגות הזאת באמת אומרת. לדבריו ישנן מגוון סיבות לכך שכלבים נשכבים על הגב ובועטים עם רגליהם באוויר: "ההתנהגות של התהפכות וחשיפת הבטן מתחילה לרוב כצורה של כניעה, שכן עמדה זו היא עמדה כנועה בשפת גוף של כלבים. אנו, בני האדם, רואים זאת לעתים קרובות כהזמנה ללטף את בטנו של הכלב, כאילו הכלב "מבקש" זאת מאיתנו בכך שהוא נכנס לעמדה הזו. נכון שכלבים רבים נהנים שמלטפים אותם באזור הזה, ואם זה המצב הכלב ילמד במהירות שהוא מקבל חיבה כשהוא מתהפך וכתוצאה מכך ההתנהגות תימשך".

למה כלבים אוהבים ליטופים בבטן?

בסופו של דבר הכל קשור להורמוני השמחה.

אדם מסביר: "ליטוף וטיפוח הכלבים שלנו יכולים לעורר את ההורמונים שגורמים להרגשה הטובה של הכלב (וגם את שלנו!) ובתמורה, יכולים להגביר את הקשר בין הכלב לבעלים. חלק מהכלבים יתהפכו לשפשוף/ליטוף בטן רק עם בני משפחה שמהימנים בעיניהם, אחרים עשויים להיות בטוחים יותר ולחזור על אותה פעולה בציפייה לקבל ליטוף בטן גם מבני אדם שהם לא כל כך מכירים".

האם כל הכלבים נהנים מההתנהגות הזאת?

לא בטוח. חלקם ירגישו לא בנוח כשנוגעים בהם בבטן, וזה חשוב לקרוא את שפת הגוף שלהם ולנסות להבין את מצב הרוח שלהם. "חשוב לזכור שלא כל גלגול של הכלב אומר שהוא רוצה שיגעו בו. יכול להיות שזה דרך שלו לתקשר ואולי הם מביעים כך גם פחד, ואם זה אכן המצב, אסור ללטף אותם. צריך לחשוב על זה אם הכלב נראה במצב רוח רע לאחר שליטפתם אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים
  • כלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully