וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הורדת המסיכות: 3 מקרים של וריאנט חדש של קורונה התגלו בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 9:30

בבדיקות PCR והריצוף הגנטי הנעשות לנוסעים החוזרים לארץ התגלה הווארינט BA4, המתפשט בדרום אפריקה וגורם לעלייה בתחלואה. המאומתים: נוסעים שחזרו מדרום אפריקה, סינגפור ומאיטליה. במקביל, מקדם ההדבקה חוזר לעלות אחרי חודש של ירידה

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

משרד הבריאות מסר היום (שני) כי התגלו בשבוע האחרון שלושה מקרים של מוטציה חדשה של נגיף הקורונה. המאומתים, כולם נוסעים חוזרים בנתב"ג, שבו מדרום אפריקה, סינגפור ואיטליה, ונשאו את הוורינט BA4, המתפשט כעת בדרום אפריקה. הודעה זו נמסרת פחות מיומיים לאחר שבוטלה חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים.

המקרים של הווריאנט החדש אובחנו בבדיקות ה-PCR והריצוף הגנטי שנעשות לנוסעים החוזרים לארץ בנתב"ג. ככל הנראה לא מדובר בווריאנט, שכמו האומיקרון, אינו קטלני אך מדבק.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
פחות מיומיים לאחר הפסקת חובת עטיית המסיכות. נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

ד"ר דניאל קידר פרידמן מהמעבדה למחלות מתפרצות אסותא אשדוד אמר כי "בהחלט יש צורך לבצע מעקב אחרי הווארינט החדש, אבל דאגה בשלב זה היא מוקדמת מדי". קידר המשיך וסביר כי "טבעה של מגיפה הוא להתפתח ולייצר מוטציות ווריאנטים חדשים. ככל שיש יותר הדבקות של הוירוס טבעי, כך נראה יצירה של יותר וריאנטים ותתי וריאנטים". בהקשר לווריאנט החדש הסביר קידר כי על אף שהתחלואה בו עולה באופן יחסי על התחלואה בווריאנטים אחרים , לא נרשמה עלייה משמעותית בהתפשטות המגיפה.

עוד בוואלה!

החל מהערב: חובת עטיית מסכות בחללים סגורים תבוטל

לכתבה המלאה
בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
"יש צורך לבצע מעקב, אבל דאגה בשלב זה היא מוקדמת מדי"/שי מכלוף

3,759 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול בישראל, מתוך 63,475 נבדקים לגילוי הנגיף. נכון להיום, ישנם 218 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 77 מונשמים. עד היום מתו בארץ 10,670 בני אדם שאובחנו חיוביים לנגיף. בנוסף, אחרי חודש של ירידה, בשבוע האחרון מקדם ההדבקה חזר לעלות והוא עומד על 0.85.

חובת עטיית מסכות המגן במקומות סגורים בוטלה בשבת בערב, כך לפי הסיכום בין ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ בשבוע שעבר. החובה בוטלה למעט במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה, בהם בתי חולים, מוסדות מגן אבות ואימהות, טיסות, ואדם הנמצא בדרכו לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully