וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: המנהיגה המודחת סו צ'י ממתינה לגזר דין בגין שחיתות

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 14:39

המשפט התמקד בהאשמות כי כלת פרס הנובל קיבלה 11.4 ק"ג זהב ותשלומים במזומן בסך 600 אלף דולר מהשר הראשי לשעבר של יאנגון. אם תורשע, גזר הדין עלול להיות 15 שנה בכלא

אונג סן סו צ'י, המנהיגה המודחת של מיאנמר, הופיעה היום (שני) בבית המשפט. היא מואשמת בהזרמת כספי צדקה להשקעות נדל"ן, כך אמר מקור המקורב לעניין. זה אחד מני תריסר תיקי הונאה שנפתחו נגדה.

סו צ'י נעצרה בהפיכה הצבאית בתחילת 2021 ונמצאה אשמה בכמה עברות קלות יחסית עד כה, מבין כמה אישומים שיחדיו נושאים גזר דין של 190 שנה בכלא.

כלת פרס נובל תשמע מחר (שלישי) את גזר הדין הראשון מתוך 11 תיקי שחיתות, אמר המקור לרויטרס. דובר של הממשלה הצבאית לא הגיב לדיווח. המשפט נערך בדלתיים סגורות, ואם תורשע, עשויה להישלח סו צ'י ל-15 שנות מאסר.

המשפט מתמקד בהאשמות כי כלת פרס הנובל קיבלה 11.4 ק"ג זהב ותשלומים במזומן בסך 600 אלף דולר מהשר הראשי לשעבר של יאנגון, פיו מין תאיין, שבעבר בן חסותה של סו צ'י. בת ה-76 אמרה כי האישום הוא "אבסורדי".

מאז הודחה מהשלטון, סו צ'י הואשמה בפשעים מגוונים, מהפרות של חוקים ועד להסתה ושחיתות. לדברי תומכיה, אלה האשמות מומצאות שנועדו להביא לקץ חייה הפוליטיים, בשל העובדה שהיא מסמלת את המאבק של מיאנמר נגד הדיקטטורה הצבאית.

צו איסור פרסום הוטל על עורכי הדין שלה, והקהילה הבינלאומית מכנה את המשפטים פארסה. לדברי החונטה, סו צ'י נשפטת בבית משפט עצמאי על פי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully