וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובניה: רה"מ הפופוליסטי הפסיד בבחירות לירוקים

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 13:55

תנועת החירות, מפלגה חדשה בבחירות, מובילה עם 34.34% מהקולות - לעומת SDS של יאנז יאנשה, שקיבלה 23.83%, בהתבסס על 98.20% מהקולות שנספרו

ראש הממשלה הפופוליסטי של סלובניה, יאנז יאנשה, הפסיד אתמול (ראשון) בבחירות למפלגת תנועת החירות הסביבתית. המפלגה הירוקה קיבלה יותר קולות ממפלגתו, SDS, המפלגה הדמוקרטית הסלובנית, על פי נתונים ראשוניים.

יאנשה, שקיווה לזכות בכהונה רביעית הודה שהובס בבחירות והוסיף כי SDS הצליחה להשיג יותר קולות מאי פעם. "התוצאות הן מה שהן. ברכותיי למנצח", הוא אמר.

על פי הערכות, הבחירות היו צפויות להיות צמודות, אך על פי הנתונים הראשוניים תנועת החירות, מפלגה חדשה בבחירות, מובילה עם 34.34% מהקולות, לעומת SDS שקיבלה 23.83%, בהתבסס על 98.20% מהקולות שנספרו. תנועת החירות, שהקמפיין שלה מתבסס על אנרגיה מתחדשת, חברה פתוחה ושלטון החוק, תקבל 40 מושבים בפלמנט בן 90 המושבים, ו-SDS תקבל 28 מושבים.

שיעור ההצבעה במדינה הקטנה שחברה באיחוד האירופי ובנאט"ו, עמד על 68%, הרבה מעל הממוצע הלאומי, לדברי מומחים.

תנועת החירות נוסדה בשנה שעברה ומונהגת על ידי רוברט גולוב, מנכ"ל לשעבר של חברת אנרגיה ממשלתית שעוסקת בפרויקטים ירוקים. המפלגה צפויה ליצור קואליציה עם מפלגות השמאל והדמוקרטים הסוציאליים , שיחדיו קיבלו 12 מושבים.

גולוב בן ה-55 הודה לתומכיו בשיחת וידאו משום שנדבק בקורונה. "המשמעות היא שהאנשים באמת רצו שינוי", הוא אמר. "היום אנחנו רוקדים ומחר יום חדש. מחר נתחיל לעבוד קשה כדי להצדיק את האמון שלכם".

יאנשה בן ה-63 התעמת עם בריסל על חופש העיתונות והואשם על ידי מתנגדיו בחתירה תחת הערכים הדמוקרטיים. הוא הכחיש זאת ואמר כי הממשלה החדשה תתמודד עם אתגרים רבים וכי הוא מקווה שהיא מוכנה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully