וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשתתפות פוליטקאים והנשיא: 150 אלף בני העדה הדרוזית חוגגים את נבי שועייב

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 13:14

עשרות אלפי דרוזים פוקדים את קבר יתרו, שסמוך לכפר חיטים, כחלק מהחג המסורתי. הנשיא, שרים בממשלה וחברי אופוזיציה הגיעו לשאת דברים. גנץ: "ישראל לא עשתה מספיק לאורך השנים בשביל לקדם ולשפר את מצבה של העדה"

נבי שועייב, 25 באפריל 2022. ללא, אתר רשמי
הנוכחים בקבר יתרו. היום/אתר רשמי, ללא

בני העדה הדרוזית בישראל חוגגים היום (שני) את חג נבי שועייב, ו-150 אלף איש פוקדים מאז אמש את קבר הנביא יתרו, נבי שועייב, שסמוך לכפר חיטים, האתר הקדוש ביותר לעדה. טרם האירוע התקיימה התהלוכה המסורתית שחלפה בכפרים הדרוזיים בגליל והסתיימה במתחם הקבר.

בין האורחים שהגיעו לברך את בני העדה היה גם הנשיא יצחק הרצוג, השרים גדעון סער ובני גנץ, סגן השרה יאיר גולן, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, השר לשעבר ישראל כ"ץ וחברי הכנסת מנסור עבאס ואחרים. בנוסף, משלחת פלסטינית הגיעה מרמאללה. המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השיח' מואפק טריף, נשא דברים ונגע בדבריו בסוגיות הכואבות, כמו חוק הלאום, מצוקת הבנייה, סיפוח שטחי רשויות דרוזיות לרשויות שכנות.

נבי שועייב, 25 באפריל 2022. ללא, אתר רשמי
נוכחים בקבר יתרו. היום/אתר רשמי, ללא

הנשיא הרצוג דיבר בזכות חיזוק הברית עם העדה הדרוזית. "לא רק כלוחמים בשדה הקרב, אלא בכל תחומי החיים", אמר. "העדה הדרוזית אינה קופאת לרגע על שמריה. כך, לצד המחויבות לערכים ולמסורת נפלאה אנחנו נוכחים בגאווה שאתם מביאים בהישגים מרשימים של בנות ובני העדה הממלאים יותר ויותר עמדות מפתח".

הרצוג הוסיף כי "יום הזיכרון ויום העצמאות הקרבים, מדגישים כל אחד בדרכו, את השותפות הישראלית כל כך שאתם חלק מרכזי ממנה. אתם שותפינו בשמחה וביגון. גם בכאב השכול על אהובינו שנהרגו בשעה שהגנו על המדינה וגם כאשר נעלה את הדגל שוב לראש התורן ונפתח בחגיגות יום העצמאות. גם שם נהיה כולנו יחד אלו לצד אלו דרוזים יהודים מוסלמים ונוצרים כאחד. אתם שותפים מלאים בהישגי המדינה ושגשוגה. הברית בינינו היא ברית חיים ברית שנשענת על כבוד הדדי, על שותפות גורל ואם יורשה לי להוסיף באופן אישי, גם על אהבה והערכה גדולות". שר הביטחון בני גם הביע תודה לעדה הדרוזית, ואמר: "מדינת ישראל לא עשתה מספיק לאורך השנים בשביל לקדם ולשפר את מצבה של העדה, שמפגינה נאמנות מוחלטת בכל מה שעשתה במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • דרוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully