וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ נגד המדינה בעקבות ההתייחסות לביתו של בנט כמעון רשמי: "ללכת עם ולהרגיש בלי"

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 12:07

במסגרת עתירה של שכניו של רה"מ נגד ההפגנות סמוך לביתו ברעננה, השופטים מתחו ביקורת על כך שהשיפוצים במעון בבלפור טרם החלו, ועל סירוב המדינה להתייחס למעון כרשמי כשמדובר במחאות, אך כן במקרים אחרים. "היה מצופה מהמדינה להתנהל אחרת"

עצמאים ובעלי עסקים הפגינו מול ביתו של בנט: "לא ייתכן שנישאר ללא פרנסה"/צילום: יותם רונן, ראובן קסטרו

שופטי בג"ץ מתחו היום (שני) ביקורת על התנהלות המדינה בתגובות לעתירת שכני ראש הממשלה נפתלי בנט, שעתרו נגד ההפגנות מול ביתו. תחילה, המדינה טענה שאין לאפשר הפגנות בגלל שמדובר במעונו הפרטי של בנט, אך בהמשך חזרה בה. זאת בעקבות חוות דעת של יועמ"שית משרד ראש הממשלה שלומית ברנע-פרגו, שקבעה שהמעון ברעננה יהיה רשמי כל עוד הבית בבלפור נמצא בשיפוצים. עם זאת, לצורך ההפגנות המדינה מסרבת להתייחס לביתו של בנט כמעון רשמי, אלא כפרטי, ולכן יש להגביל את ההפגנות. 

פגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר החוץ שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. משרד רה"מ, ירושלים  27 במרץ 2022. רויטרס, צילום מסך
פגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר החוץ שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. משרד רה"מ, ירושלים 27 במרץ 2022/צילום מסך, רויטרס

‏השופט נעם סולברג נתן מידת חסד למדינה, אך עדיין מתח ביקורת. "שגגה מתרחשת, כולנו בני אדם", אמר. "עם זאת, היה מצופה מהמדינה להתנהל אחרת ולא לחכות לפנייה של העותרים". נציגת המדינה עו"ד מוריה פרימן הסבירה כי "מהרגע שהתגלתה הטעות התחלנו בתהליכים לעדכון בית המשפט, לא הייתה כוונה להסתיר דבר. הייתה פה טעות, שגגה, תקלה". השופט יוסף ‏אלרון היה יותר חריף בדבריו לעומת חברו. לדבריו "ממה שאני מרגיש כשאני קורא את הדברים זה 'ללכת עם ולהרגיש בלי'". אז השיבה פרימן כי עמדת המדינה היא שביתו של בנט ברעננה הוא מעון ראש הממשלה הרשמי. בנוסף, השופטים מתחו ביקורת על העובדה כי השיפוצים במעון בירושלים טרם התחילו. הדיון הסתיים ללא החלטות, ופסק הדין יישלח בהמשך לצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully