וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סר דיוויד אטינבורו קיבל פרס מפעל חיים: "המגן של כדור הארץ"

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 16:14

הפרס היוקרתי ניתן לבן ה-95 על ידי תוכנית הסביבה של האו"ם: "הוא בילה 70 שנה בחשיפת היופי של הטבע - וחשיפה של האיומים שעמם הוא מתמודד. לצד זה, הוא הציע למיליוני צופים חזון של עתיד בר קיימא יותר"

סר דיוויד אטינבורו הוכתר ביום שישי "מגן כדור הארץ" על ידי תוכנית הסביבה של האו"ם (UNEP). פרס מפעל החיים היוקרתי ניתן לבריטי בן ה-95, על פי "ביביסי", בשל המחויבות שלו לספר סיפורים על טבע ושינוי אקלים.

בעת קבלת הפרס, אמר אטינבורו כי העולם חייב לנקוט בפעולה מיידית כדי להגן על הטבע ועל כדור הארץ. הוא הוסיף כי סיפורי הצלחה סביבתיים אמורים להעניק לנו תקווה כי אפשר להביא לשינוי.

"לפני חמישים שנה, לווייתנים היו על סף הכחדה ברחבי העולם. ואז אנשים התאחדו וכעת יש יותר לווייתנים בים מאי פעם. אנחנו יודעים מה הן הבעיות ואנו יודעים כיצד לפתור אותן. כל מה שאנו זקוקים לו היא פעולה מאוחדת", הוא אמר.

"הקול של אלוהים"

מנכ"ל UNEP אינגר אנדרסן אמרה כי האו"ם בחר להכיר באטינבורו בשל המסירות שלו לסיקור עולם הטבע. "אם יש לנו איזה סיכוי למנוע משבר אקלים ומגוון ביולוגי ולנקות את המערכות האקולוגיות, זה בגלל שמיליונים התאהבו בכדור הארץ שאותו סיקר בסרטים, הכתיבה ובקול שלו", אמרה אנדרסן.

באתר האו"ם נכתב כי "כיום, אטינבורו, 95, הוא ללא ספק שדרן הטבע המוכר ביותר בעולם. במהלך קריירה שהחלה בשחר הטלוויזיה, הוא כתב והציג כמה מהסרטים התיעודיים המשפיעים ביותר על מצב כדור הארץ, כולל הסדרה בת תשעת החלקים 'לייף'.

"עם מה ש'ניו יורק טיימס' מכנה 'הקול של אלוהים' וסקרנות בלתי נגמרת, הוא בילה 70 שנה בחשיפת היופי של הטבע - וחשיפה של האיומים שעמם הוא מתמודד. לצד זה, הוא הציע למיליוני צופים חזון של עתיד בר קיימא יותר".

אטינבורו החל לעבוד על תוכניות טבע בשנות ה-50. התוכניות שלו צולמו באזורים מרוחקים של העולם ונהפכו לפופולאריות באופן מיידי. בארבע השנים האחרונות, אזהרותיו לגבי הנזק ששינוי האקלים גורם לכדור הארץ ובני האדם נהפכו לקודרות יותר ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully