וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בשנחאי: "אנחנו כמו חיות משק"

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 13:08

הרשויות גידרו בנייני מגורים ועוררו מחאה בקרב הציבור. תמונות של פועלים בסרבלים חוסמים את הכניסות לבניינים ורחובות מסביבם בגדרות ירוקות בגובה שני מטרים, נהפכו לוויראליות ברשת החברתית

בווידאו: איזורים מוכי קורונה שבנגחאי בודדו/צילום: רויטרס

הרשויות בשנחאי, שנאבקות במגפת הקורונה, גידרו בנייני מגורים ועוררו מחאה בקרב הציבור בשל סגר שכופה על 25 מיליון תושבי העיר להישאר בבתיהם.

תמונות של פועלים בסרבלים חוסמים את הכניסות לבניינים ורחובות מסביבם בגדרות ירוקות בגובה שני מטרים, נהפכו לוויראליות ברשת החברתית, ועוררו תלונות בקרב התושבים.

"זה חוסר כבוד לזכויות האנשים שבפנים, להשתמש במחסומים ממתכת לסגור אותם כמו חיות משק", אמר אחד המשתמשים ברשת החברתית ווייבו.

בסרטון אחד נראים תושבים צועקים מהמרפסות על הפועלים שהקימו את הגדרות. בסרטון אחר רואים אנשים מנסים להוריד את הגדרות.

סגר קורונה, שנחאי, סין, אפריל 2022. REUTERS/Aly Song/File Photo, רויטרס
סגר קורונה, שנחאי, סין, אפריל 2022/רויטרס, REUTERS/Aly Song/File Photo

משמעות הגדרות היא שאלה "אזורים חסומים" - בניינים שבהם לפחות אדם אחד נמצא חיובי לקורונה. לפיכך, שאר התושבים האחרים אינם יכולים לצאת החוצה. רשויות שנחאי לא הגיבו לבקשה לתגובה.

בשבוע האחרון, הרשויות בעיר העבירו קהילות שלמות, כולל אנשים שלא נדבקו, בטענה כי יש לחטא את בתיהם. תושבים רבים פנו לאינטרנט כדי להביע את תסכולם מהסגר שנמשך יותר משלושה שבועות.

שנחאי דיווחה אתמול (שבת) על 39 מקרי מוות מקורונה, לעומת 12 ביום הקודם - והמספר הגבוה ביותר במהלך הגל הנוכחי. העיר רשמה 19,657 מקרים חדשים. סין דיווחה על 20,285 מקרים חדשים בשבת. בבייג'ין נרשמו שני מקרי קורונה חדשים, לעומת שישה יום קודם לכן. בתי ספר ומכוני כושר עברו לפעול מרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully