וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: לפחות ילד אחד מת מדלקת כבד חריפה

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 11:51

על פי הארגון, לפחות 169 מקרים של דלקת כבד חריפה בילדים, בגילי חודש עד 16 שנה, אובחנו בהתפרצות - שכעת כוללת 11 מדינות ובהן ישראל

לפחות 169 מקרים של דלקת כבד חריפה בילדים, בגילי חודש עד 16 שנה, אובחנו עד כה בהתפרצות שכעת כוללת 11 מדינות, כך הודיע אתמול (שבת) ארגון הבריאות העולמי (WHO). לפחות ילד אחד מת ו-17 ילדים אחרים היו זקוקים להשתלת כבד, הודיע הארגון בהצהרה לעיתונות.

"לא ברור עדיין אם חלה עלייה במספר המקרים, או עלייה במודעות לתופעה", נמסר מהארגון. "אפשרות אחת שמדובר בנגיפי אנדו, אך החקירה נמשכת אחר הגורם לדלקת", נאמר.

התופעה במקרים היא "דלקת כבד חריפה עם עלייה באנזימים של הכבד", נכתב בהצהרה. "מקרים רבים דיווחו על תסמינים של הקיבה והמעיים, כמו כאבי בטן, שלשולים והקאות, כמו גם רמות גבוהות של אנזימי כבד או צהבת ואלאנין טרנסאמינאז".

מרבית המקרים לא כללו חום, אמר הארגון, והווירוסים שבדרך כלל גורמים לדלקת ויראלית בכבד - כמו וירוסים A, B, C, D, E - לא זוהו בשום מקרה.

על פי ארגון הבריאות העולמי, החקירה לגבי הגורם צריכה להתמקד ב"רגישות גבוהה בקרב ילדים צעירים בשל רמות נמוכות של נגיפי אנדו במהלך מגפת הקורונה, והאפשרות שאלה נגיפים חדשים, כמו גם זיהום של SARS-CoV-2".

מרבית המקרים - 114- דווחו בבריטניה, 13 בספרד, 12 בישראל, תשעה בארצות הברית ומספר קטן בדנמרק, אירלנד, הולנד, איטליה, נורווגיה, צרפת, רומניה ובלגיה, על פי הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully