וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות בדרום מערב ארה"ב: מצב חירום בניו מקסיקו ובאריזונה

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 11:28

השריפות בניו מקסיקו הן בין כתריסר שריפות שבוערות כעת ברחבי דרום מערב המדינה, על רקע בצורת בת עשורים וצמחייה יבשה - מה שמעלה את החשש באזור כי השנה תהיה מלאה שריפות

בווידאו: שריפות באריזונה/צילום: רויטרס

רוחות עזות גרמו לשריפות הענק לנוע לעבר הכפרים בצפון ניו מקסיקו בסוף השבוע, ואילצו אלפים להימלט מבתיהם ,בזמן ששריפות ממשיכות לכלות שטחים עצומים בדרום מערב ארצות הברית.

יותר מ-12 קהילות פונו כששתי שריפות התמזגו בהרים מצפון מערב לסנטה פה, בסיוע רוחות בעוצמה של 60 קמ"ש. :הלב נשבר. זה מבעית", אמרה ג'ו איינסלי, דוברת של מחוז סן מיגל. "המצב עגום ורציני ביותר", היא הוסיפה. מצב חירום הוכרז בניו מקסיקו.

השריפות בניו מקסיקו הן בין כתריסר שריפות שבוערות כעת ברחבי דרום מערב ארצות הברית, על רקע בצורת בת עשורים וצמחייה יבשה, מה שמעלה את החשש באזור כי השנה תהיה מלאה שריפות.

הניצוצות שנעו עם הרוח בניו מקסיקו הציתו שריפות חדשות והלהבות זינקו אל מעל צמרות העצים. "בתים ובניינים רבים הושפעו מהשריפות" המצב כאוטי", אמר סטיוארט טרנר, מומחה שריפות, על האש בקאף קניון.

טמפרטורות גבוהות איפשרו לאש לגדול, והשריפות החלו מקודם מהרגיל השנה, על פי ביולוגים' uהבצורת הממושכת החריפה בשל שינוי אקלים, אמרו מדענים.

באריזונה החלו הכבאים להכיל את השריפה העצומה ליד פלגסטף, ששרפה עשרות בתים, אך מצב חירום הוכרז במדינה גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully