וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו התייצב בדיון תביעת דיבה: "לא עושה דוקטורט על כל ציוץ"

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 23:45

התביעה, על סך חצי מיליון שקלים, הוגשה לדברי התנועה בעקבות פרסומים שקריים ומכפישים שפרסם עליה נתניהו בטוויטר.  לטענתם, הוא השווה את אנשי התנועה למיליציות נאציות, טען שהם ממומנים בכסף זר ועל ידי פדופיל - וכינה אותם מטורללים אלימים עם בעיות פסיכוטיות

בווידאו: יאיר נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב לקראת עדותו במשפט הדיבה/צילום: ניב אהרונסון

יאיר נתניהו התייצב הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב לדיון בתביעת הדיבה שהגישה נגדו עמותת "חוזה חדש" המפעילה את מחאת "קריים מיניסטר". התביעה, על סך חמש מאות אלף שקלים, הוגשה לדברי התנועה בעקבות פרסומים שקריים ומכפישים שפרסם בנו של ראש הממשלה לשעבר נגד התנועה בטוויטר.

את התנועה מייצג עו"ד גונן בן יצחק. לטענתו, יאיר נתניהו השווה את אנשי התנועה למיליציות נאציות, טען שהם ממומנים בכסף זר ועל ידי פדופיל - וכינה אותם מטורללים אלימים עם בעיות פסיכוטיות קשות.

דיון הוכחות | תביעת לשון הרע של קריים מינסטר נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א. ראובן קסטרו
נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו

לפי התביעה, ב-24 באפריל 2020 פרסם נתניהו בטוויטר ציוץ המקניט את התנועה. היא פנתה אליו שיסיר אותו - אך הוא סירב. "זה פשוט לא יאמן שלא מראים את זה בתקשורת. הקרנות שוכרות את 'המפגינים' בתשלום ב'הפגנות' השמאל ובוחרים אותם בפינצטה", כתב. "לוקחים את האנשים הכי מטורללים, אלימים ועם בעיות פסיכוטיות קשות. בהפגנות השמאל צורחים במגפון קללות, גסויות, אלימות, סיסמאות פשיסטיות וסתם צווחות פסיכוטיות חסרות פשר... פשוט אותה קבוצה של זומבים מטורללים שעובדים בתשלום בהפגנות קבועות כל פעם עם כותרת אחרת, 'כל מוצ"ש אצל היועמ"ש', 'Crime Minister', 'הדגלים השחורים' - הכל מגיע מאותו מימון אירופי זר, סורוס, הפדודפיל אפשטיין ואהוד ברק. מרעילי בארות ומהנדסי תודעה תשקורתיים!!!".

נתניהו טען להגנתו באמצעות עורך דין יוסי כהן כי "החבורה אליה כיוון הנתבע את דבריו הינה קומץ בריונים רעשני, אלים ומסוכן ביותר", וכי הציוצים הם הבעת דעה מותרת ולגיטימית נגד הבריונים.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
עו"ד יוסי כהן המייצג את יאיר נתניהו בדיון בהגשת תביעת הדיבה מצד תנועת קריים מיניסטר נגד נתניהו. 24.04.2022.. ראובן קסטרו
"מדובר בקומץ בריונים". עו"ד כהן בדיון, היום/ראובן קסטרו

תמלול חקירתו של יאיר נתניהו

עו"ד גונן בן יצחק פתח את החקירה ושאל את נתניהו האם חשבון הטוויטר המדובר הוא אכן שלו.

נתניהו אישר והוסיף: "זה קפקאי לחלוטין כי חשבון הטוויטר שלך ושל ייש הדס מלא בדיבות ואיומים ברצח מפורשים יותר ומפורשים כלפיי אני מעולם לא כתבתי דיבה. אין לי מושג מה חוזה חדש רוצים ממני".

בן יצחק שאל את נתניהו למי הוא התכוון בציוץ, ונתניהו הסביר: "לא היתה קבוצה מוגדרת אלא תופעה שהתחילה בשנות ה-90 של מפגינים של השמאל שרצחו פעיל ליכוד, החל בתופעה שהמשיכה בבריונים שרדפו את היועמ"ש מנדלבליט שרדפו אחריך בבית הכנסת ורדפו אותו במכולת. דיברתי על תופעה כללית של מפגיני שמאל שהשכנים בבלפור, אנשים ניצולי שואה מתחננים אליהם ב-12 בלילה, 'אשתי חולת סרטן תפסיקו עם המגפון', והם צוחקים להם בפנים. התופעה של הורים לילדים קטנים שגרים בבלפור שמתחננים להם שיתנו להם לישון".

נתניהו הוסיף: "בזמן הציוץ לא ידעתי על מי מדובר, קבוצת אנשים בלתי מוגדרת, בטח לא עם ארגון כמו חוזה חדש שלא שמעתי עליו עד הגשת התביעה. לא כתבתי מילה על חוזה חדש".

בן יצחק: "באמת? לא שמעת עליו? אבל פעילים של חוזה חדש הגישו נגדך בקשה לצו על הטרדה מאיימת. אתה רוצה לתקן את התשובה שלך שאתה כן מכיר את העמותה?".

כהן מתנגד: "חברי מטעה, נאחז בכל שקר ואפילו בשקר הכי מבייש. מי שהגיש את התביעה למניעת הטרדה מאיימת זה ישי הדס, חיים שדמי וגונן בן יצחק".

בן יצחק שואל שוב: "האם הוגשה נגדך תביעה על בקשה הטרדה מאיימת בגלל ציוץ שפרסמת את הפרטים של האנשים המדוברים כמייסדי עמותת חוזה חדש?".

נתניהו: "אני זוכר את סיפור ההזיה הזו, עורך הדין שלי התעסק בזה, יש לי מיליון דברים שאני מתעסק בהם, אני מצייץ מלא ציוצים ביום, אני לא מסתכל על כל צילום מסך שאני מצייץ ועושה דוקטורט על כל ציוץ, נגדך הוגש כתב אישום על תקיפת שוטרים".

בן יצחק: "האם אתה מודה שהכרת את עמותת חוזה חדש עד הגשת התביעה בניגוד למה שאמרת?".

נתניהו: "אצלכם יש אובססיה של כל החיים, לי יש מיליון עמותות קש של אהוד ברק, על זה שחשפתי שאהוד ברק פדופיל הוא מתנקם בי. אתם שמאיימים לרצוח אותי".

בן יצחק: "מי איים לרצוח אותך?".

נתניהו: "חיים שדמי. מסתבר בדיעבד אחרי תביעת ההשתקה ההזויה הזו, גיליתי עכשיו שהוא אחד ממקימי העמותה".

בן יצחק: "אתה כותב בתצהיר שלך שאתה מכוון את הדברים שלך לקומץ בריונים רעשני, למי התכוונת? כתבת שהדברים יוכחו בשלב הראיות, אז עכשיו אנחנו בשלב הראיות. יש לך ראיות?".

נתניהו: "לא יודע למה התכוון עורך הדין שלי, נראה לך שאני זוכר כל מילה ומילה בתצהיר? אולי התכוונו לסרטון שחיים שדמי מאיים עלי? צירפנו עשרות או מאות לינקים ותמונות".

בן יצחק: "בסעיף 8 לתצהיר כתבת שהתובעת שכחה לספר לבית המשפט שכל ההליכים של התובעת הסתיימו בהפסד?".

נתניהו: "נראה לך שאני זוכר מה כתבתי בתצהיר לפני שנתיים? אל תשכח שהסיפור עם מיקי זוהר היה אחרי הגשת התצהיר. זה ממש זעקת הקוזאק הנגזל, כי אז טענתם שלקרוא למיקי זוהר הוא חייל בארגון הפשע של נתניהו זה חלק מחופש הביטוי".

בן יצחק: "כמה תביעות לשון הרע הגשת בימי חייך?".

נתניהו: "אני לא זוכר, חלק מההליכים הסתיימו בפשרות".
נתניהו הזכיר את תביעת הדיבה שהוא הגיש נגד אייבי בנימין שטען כי נתניהו טס לפנמה עם דרכון מזויף ומקבל מזוודות של דולרים "כמובן שלא הייתי אף פעם בפנמה ולא קיבלתי מזוודות", אמר.

בן יצחק הציג את פסק הדין בתביעה המדוברת ואמר: "בפסק הדין נראה שלא אמרת את האמת".

בן יצחק שאל את נתניהו כמה פעמים הוא קיבל דרכוו דיפלומטי. "אין לי מושג", השיב. "זה כמו שתשאל אותי מה אמרת לגננת נחמה בצהרון ביום רביעי. לא זוכר".

השופטת פנינה נויבירט ממליצה לבן יצחק להיצמד ליריעת המחלוקת.

בן יצחק: "אתה מכיר את אורלי לב? שיושבת כאן?".

נתניהו : "כן, אורלי לב".

בן יצחק: "שלחת בעבר את אורלי לב להפגין מול משפחה שכולה בקיסריה?".

נתניהו: "לא".

בן יצחק: "כתבת שכל המימון מגיע מימון אירופי זר?".

נתניהו: "לא דיברתי על חוזה חדש. באופן כללי על הפגנות השמאל. יש תחקירים רבים, גם באתר מידה וערוץ 14 בזמנו, על מימון ממשלות האיחוד באופן כללי בהפגנות שמאל. פייסבוק ישראל, שאינו בדיוק ארגון ביביסטי, חשף בזמנו שמאחורי הפגנות בלפור עמדו המון פרופילים מזויפים שהופעלו על ידי משמרות המהפכה האיראניים".

בן יצחק: "אתה כבר לא מאובטח, האם ניסו לרצוח אותך?".

נתניהו: "כן, למשרד של אבא שלי התקבלו ארבע מכתבים שונים, סליחה שניים או שלושה, שמאיימים לרצוח אותי ואת אמא שלי. היה את העיתונאי בוקי נאה שאמר שצריך לדקור אותי בסכין".

בן יצחק: "חיים שדמי אמר שברגע שיורידו לך את המאבטחים תראה מה יעשו לך".

נתניהו: "בינתיים לא רצחו אותי, אני יודע שאתה מאוכזב".

השופטת פנינה נויבירט שאלה את נתניהו: "הבהרת לאורך החקירה שהתייחסת לציבור בלתי מוגדר של אנשים, אבל הקשר בין האנשים למימון הזר ואפשטיין - איך בעצם?".

נתניהו: "אני התבססתי על בחירות 2015. הייתה על זה ועדת חקירה בסנאט האמריקאי ומאז העמותה שינתה את שמה לדרכנו וממשיכה כאילו כלום. היה דו"ח של מבקר המדינה שקבע שאהוד ברק קנה את השלטון בכסף בנוגע לפרשת העמותות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully