וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בפורטוגל הכריזו על חשוד רשמי בהיעלמות הילדה הבריטית מדלן מקאן

עודכן לאחרונה: 22.4.2022 / 12:17

רשויות האכיפה לא פירסמו את שם החשוד, אולם מסרו כי החשוד זוהה על ידי הרשויות בגרמניה, שב-2020 טענו כי האחראי להיעלמות הילדה הוא הגרמני כריסטיאן ברוקנר שהורשע באונס ויושב עתה בכלא. עיתוי ההודעה הרשמית ככל הנראה נוגע להתיישנות החקירה, שתחילתה ב-2007

בווידאו: בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת מדלן מקאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות בפורטוגל הודיעו אתמול (חמישי) באופן רשמי על החשוד בהיעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן, שנחטפה במהלך חופשה של משפחתה בפורטוגל לפני 15 שנים.

זו הפעם הראשונה בה רשויות האכיפה במדינה מגדירות באופן רשמי חשוד בתיק זה, מאז שהוריה של מדלן, קייט וג'רי מקאן, נחשדו ב-2007 ונוקו מכל חשד מאוחר יותר.

רשויות האכיפה בפארו, העיר המרכזית במחוז אלגרבה, לא התירו לפרסום את שמו של החשוד אך אמרו בהצהרתם כי הוא זוהה על ידי הרשויות בגרמניה.

ביוני 2020 טענה המשטרה בגרמניה כי הילדה מתה, וככל הנראה האחראי להיעלמותה הוא האנס המורשע כריסטיאן ברוקנר, אולם עד כה הוא לא הואשם בכך. כיום הוא יושב בכלא בגרמניה בגין אונס ב-2007 - שנת ההיעלמות של מקאן - של אישה בת 72 באותו אזור בפורטוגל.

העיתוי של ההודעה ככל הנראה נוגע להתיישנות החקירה, שנפתחה לפני 15 שנים. רשויות האכיפה הפורטוגלים מסרו כי החקירה נעשית בתיאום עם הרשויות הבריטיות והגרמניות.

מדלן מקאן. אתר רשמי, אתר רשמי
15 שנים להיעלמותה. הילדה מדלן/אתר רשמי, אתר רשמי

ההורים נחקרו

הילדה מדלן נעלמה מחדר השינה שלה ב-3 במאי 2007 במהלך חופשה של משפחתה באזור אלגרבה בפורטוגל שעה שהוריה סעדו עם חבריהם בקרבת מקום באתר הנופש פראיה דה לוז. המשטרה בגרמניה טענה ב-2020 כי מדלן נחשבת מתה וברונקר אחראי לכך ככל הנראה. עם זאת, בבריטניה ממשיכים להתייחס למקרה כאל "נעדרת" והוריה עדיין מקווים כי היא בחיים. בחודש הבא ימלאו 15 שנים להיעלמות מדלן.

בימים שלאחר ההיעלמות, פנתה המשפחה לתקשורת כדי לקבל סיוע באיתור הילדה, והפרשה משכה עניין בכל העולם. בין התומכים היו כדורגנלי העל דייוויד בקהאם האנגלי וכריסטיאנו רונאלדו הפורטוגזי. הסופרת הבריטית ג'יי קי רולינג, מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, הייתה בין הידוענים שתרמו כספים לטובת פרס בגובה מיליונים עבור החזרתה של מדלן.

ההתמקדות של התקשורת בפרשה הובילה לדיווחים של אנשים שונים ברחבי העולם, שטענו שראו את מדלן. עם זאת, החקירה הראשונית של משטרת פורטוגל לא הניבה תוצאות של ממש והחוקרים החלו להתמקד בהורים עצמם.

עוד בוואלה!

גרמניה: חפירות בשטח סמוך לביתו של החשוד ברצח מדלן מקאן

לכתבה המלאה
הוריה של מדלן מקאן אוחזים בכרזה הקוראת לסיוע בחיפושים אחר בתם הנעדרת 2 במאי 2012. AP
ההורים של מדלן מקאן/AP

בספטמבר 2007, גרי וקייט מקאן נחקרו על ידי משטרת פורטוגל בתור חשודים. ביולי 2008 הוסר החשד מהם והמשטרה ניקתה אותם מכל מעורבות בפרשה.

הזוג וחבריהם שהיו עמם בלילה שבו מדלן נעלמה - וכונו "טפאס 7" - זכו בתביעות דיבה נגד כמה צהובונים בריטיים שרמזו על כך שההורים קשורים לחטיפת בתם. ב-2015, הורה בית משפט בפורטוגל לחוקר לשעבר, שהיה מעורב בחקירה הראשונית לפתות את הזוג מקאן לדבר, אחרי שטען בספר שפירסם כי הילדה בכלל נהרגה בתאונת דרכים והוריה ניסו לטייח זאת.

משטרת גרמניה מבצעת חפירות בחלקת אדמה באזור האנובר, כחלק מחקירת הרצח של מדלן מקאן, 28 ביולי 2020. רויטרס
חיפושים אחרי מדלן/רויטרס

אנס מורשע

אזרח בריטי, שבית אמו היה סמוך לדירה שבה נחטפה מקאן, ניצח אף הוא בתביעת דיבה נגד עשרה עיתונים בריטיים שהאשימו אותו במעורבות בחטיפה.

ב-2011, ראש ממשלת בריטניה דאז, דייוויד קמרון, הורה למשטרת לונדון לפתוח בחקירה לאחר פנייה מצד ההורים. שנה לאחר מכן, החוקרים מספרים שהם זיהו 195 "הזדמנויות חקירה" וב-2013 החלה המשטרה הבריטית בחקירה משלה: "מבצע גראנג'".

38 חשודים פוטנציאליים זוהו על ידי משטרת בריטניה, שבהמשך אותה השנה פירסמה תמונות של כמה מבוקשים, כולל אחד שפרטיו לא זוהו שסומן כמי שיש בו עניין מיוחד.

זמן קצר לאחר מכן, התובעים בפורטוגל הורו למשטרה המקומית לפתוח מחדש את התיק. במסגרת החקירה החדשה תוחקרו ארבעה חשודים, אולם הם נוקו מכל מעורבות בפרשה. בנוסף לכך, גם סריקות של חוקרים בריטים בשטחים פתוחים סמוך לפראיה דה לוז לא הצליחו לספק פריצת דרך.

החוקרים הבריטים העלו בהמשך סברה שלפיה מדלן הייתה אחת מכמה ילדים בריטים שהותקפו מינית בפורטוגל, ככל הנראה על ידי אדם אחד, בין 2004 ל-2010.

ואולם, ב-2017, בעת שצוין עשור לחטיפה, אמרו החוקרים כי ייתכן שהתיק לעולם לא ייפתר אף שעדיין הם עוקבים אחרי כמה קווי חקירה מרכזיים. ממשלת בריטניה המשיכה לממן את החקירה.

כריסטיאן ברוקנר, החשוד המרכזי בחטיפת מדלן מקאן. אתר רשמי, אתר רשמי
כריסטיאן ברוקנר/אתר רשמי, אתר רשמי

ביוני 2020, הודיעו החוקרים בבריטניה ובגרמניה כי הם זיהו חשוד חדש בתיק ברוקנר, בן 43, שהורשע בדצמבר שעבר באונס של תיירת אמריקנית בת 72 ב-2005, בפראיה דה לוז. החשוד גר באלגרבה, פורטוגל, בין 1995 ל-2007 ופרץ לבתי מלון ולבתי נופש, וכן סחר בסמים. בגרמניה טוענים שהם גילו את השיטה ששימשה לרצח שלה, אך לא הסבירו כיצד הגיעו למסקנה זו ולא נמצאה גופה.

ב"דיילי מייל" דווח כי ב-2017 ברוקנר הודה בפני חברו שחטף את הילדה הבריטית, אחרי שצפו בה על מסך בפאב בגרמניה. הוא הראה לחברו סרטון שלו אונס אישה, ובעקבות זאת המכר שלו עדכן את המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully