וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שבוע: בן 24 נפגע באורח בינוני מפיצוץ גזיה בירדן

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 17:02

צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ופינה אותו במסוק לביה"ח רמב"ם בחיפה עם כוויות דרגה א' ו-ב' בכל חלקי גופו. "מיד לאחר הפציעה הוא קפץ לירדן על מנת לקרר את הכוויות", סיפר חובש מד"א. זהו המקרה השני השבוע, כשביום שני, צעירים נפגעו מפיצוץ גזיה באותו מקום

בווידאו: זירת השריפה שפרצה בבית ביישוב אקולוגי בגליל/צילום: כבאות והצלה

צעיר בן 24 נפגע היום (חמישי) באורח בינוני מגזיה שהתפוצצה על גדות נהר הירדן. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ופינה אותו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה עם כוויות דרגה א' ו-ב' בכל חלקי גופו.

"הצעיר היה בתוך רכב כשהוא בהכרה וסובל מכוויות בגופו", סיפר חובש במד"א שי רייקין. "סיפרו לנו שהוא היה בסמוך לגזיה שהתפוצצה ומיד לאחר הפציעה הוא קפץ למי הירדן על מנת לקרר את הכוויות. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל נוזלים ומתן לתרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בשדות סמוכים ופינה אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

זהו אינו המקרה הראשון במהלך השבוע האחרון. ביום שני חמישה צעירים נפגעו באורח קל ובינוני מפיצוץ גזיה באיזור נהר הירדן. שלושה מהם נפגעו קל ושניים בינוני.

הזירה בנהר הירדן בה נמשה מהמים צעיר כבן 18 לאחר שטבע. 28 במאי 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת טביעה. מאי, 2020/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

חגי לוין, מנהל יחידת פיקוח באיגוד ערים כנרת, אמר כי בעבודתו הוא נתקל במקרים רבים של התלקחות או פיצוץ גזיות. לדבריו, מניסיונו למד שיש כמנ כללי בטיחות שיכולים למנוע תאונות כאלה: "חובה להשתמש בציוד תקני. הישראלים אוהבים לאלתר ולהמציא. במקרה הזה אסור בתכלית האיסור להשתמש בציוד שאינו מקורי ואינו תקני. לפני ההפעלה חייבים לדעת מה הן הוראות השימוש ולפעול לפי ההוראות".

לוין המשיך כי חייב "להקפיד על כללי בטיחות. להרחיק ילדים מבלון הגז בעת הדלקת האש וגם בזמן הבישול. צריך לזכור שמדובר בתנאי שדה ולא בכירת גז שדולקת בגובה במטבח תקני בבית. בנוסך, יש להתחשב בתנאי הסביבה: לא להדליק במקומות צפופים, סגורים, חשופים לרוח וכו'".

"אפשר למנוע כל תאונה עם מחשבה מראש", מסביר לוין, "בהפעלת בלון גז, בנהיגה בכביש, בכניסה לים. במהלך העבודה כבר יצא לי לכבות הרבה גזיות שהתלקחו ובערו. מדובר בחפץ קטן ותמים לכאורה אבל צריך להתייחס אליו בכובד ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully