וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בצרפת: חילופי מהלומות בעימות בין מקרון ללה פן

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 15:32

59% מהצרפתים אמרו לאחר העימות כי מקרון היה המשכנע יותר מבין שני המועמדים לנשיאות. עם זאת, 50% אמרו כי הוא נתפש "מתנשא". 50% אמרו כי לה פן "מעוררת דאגה"

נשיא צרפת עמנואל מקרון האשים אתמול (רביעי) בעימות סוער את מתחרתו מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות, בכך שהיא נמצאת תחת השפעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בשל הלוואה שהעניק בנק רוסי למפלגה שלה לפני שנים.

בעימות לקראת הבחירות ביום ראשון, האשים מקרון את לה פן בטיפוח תשוקה עזה להוציא את צרפת מהאיחוד האירופי. לה פן הגיבה בהתחייבות לשלשל כסף בחזרה לכיסי מיליוני בוחרים צרפתים.

העימות - היחיד בקמפיין הנוכחי - היה מלא בהאשמות הדדיות לגבי האי יכולת למלא את התפקיד של מנהיג צרפת ובקשות הדדיות לא לקטוע איש את רעהו.

"תפסיקי לערבב את הכל", אמר מקרון ללה פן במהלך חילופי דברים סוערים על החוב של צרפת, שהתנפח במהלך מגפת הקורונה. "אל תרצה לי", ענתה לה פן, שהצליחה להתחמק ממלכודות שבהן נפלה במהלך הקמפיין לבחירות ב-2017, כשהתבלבלה ולא הצליחה להתמקד.

מבחינת לה פן, שמפגרת אחרי מקרון בסקרים, 56% לעומת 44%, העימות היה הזדמנות לשכנע את הבוחרים כי יש לה את מה שצריך כדי להיות נשיאה, וכי אין להם סיבה לפחד מהאפשרות של נשיא ימני קיצוני.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לקלפי להצביע בבחירות לנשיאות בצרפת. Thibault Camus/Pool via REUTERS, רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לקלפי להצביע בבחירות לנשיאות בצרפת/רויטרס, Thibault Camus/Pool via REUTERS

בסקר שנערך לאחר העימות בעבור ערוץ הטלוויזיה BFMTV , אמרו 59% מהמשתתפים כי מקרון היה המשכנע יותר מבין השניים. אך 50% אמרו כי הוא נתפש כמתנשא. 37% אמרו כי לה פן נשמעה עממית יותר; ו-50% אמרו כי היא "מעוררת דאגה".

קווי ההתקפה החזקים של מקרון התמקדו בהלוואה למפלגת החזית הלאומית של לה פן, שניתנה במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2017, באמצעות בנק רוסי.

"את תלויה בכוח רוסי, את תלויה בפוטין", אמר מקרון ללה פן. "התלות שלך מסבירה החלטות רבות שלך" הוא הוסיף. לדבריו, התלות הזאת כוללת גם "פרויקט שלא נזכיר את שמו, להוציא את צרפת מהאיחוד האירופי".

לה פן, שמיתנה את עמדתה היורוספטית בקמפיין כדי להרחיב את בסיס הבוחרים שלה, ביטלה את הטענות לגבי עזיבת האיחוד וההשפעה הרוסית. "אני אישה עצמאית וחופשיה לחלוטין", אמרה לה פן.

לאור העובדה שהאבטלה בצרפת נמצאת בשפל של 13 שנה, אמר מקרון כי הוא גא ביצירת משרות בכהונה שלו והוסיף: "הדרך הטובה ביותר להגדיל את כוח הקנייה היא להילחם באבטלה".

שני המועמדים המשיכו להאשים זה את זאת בכישלון להגיב לחששות האמיתיים של הבוחרים. לה פן אמרה כי "במציאות" ההצעות שלה ישפרו את מצב הבוחרים במידה רבה יותר מאשר הצעותיו של מקרון.

"אהפוך זאת לעדיפות הראשונה במעלה שלי בחמש השנים הבאות כדי להחזיר לצרפתים את כספם", היא אמרה והוסיפה כי הצרפתים סבלו במהלך הכהונה של מקרון.

לפני העימות, שנמשך כמעט שלוש שעות, סערו הרוחות מאחורי הקלעים והתגלעו חילוקי דעות לגבי כל דבר, מהטמפרטורה בחדר ועד להטלת מטבע שקבעה מה יהיה הנושא שבו יתחיל העימות (יוקר המחייה) ומי יפתח את העימות (לה פן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully