וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מהמסיכות, לא מהמחלוקות: "עלול להוביל להשלכות לא טובות"

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 1:19

החלטתם של בנט והורוביץ לבטל את חובת עטיית המסיכות במוצאי שבת מעוררת דילמות בקרב מומחים ואיגודי רופאים. "ההחלטה התקבלה במקום הנכון ובזמן הנכון", אמרו באיגוד רופאי בריאות הציבור. מנהל המחלקה הפנימית בהדסה: "למה למהר?"

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא/צילום: לע"מ

מומחים ואיגודי רופאים חלוקים בדעתם לאחר החלטתם הערב (רביעי) של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ על ביטול חובת עטיית מסיכות החל ממוצאי שבת.

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בהדסה ומנהל מחלקת קורונה, טען שההחלטה מוקדמת מדי. "אני חושש שזה יפגע במוחלשים בחברה כמו המבוגרים ומוחלשי חיסון", הסביר. "אני לא מבין למה למהר, זו ההגבלה הכי פשוטה ששומרת הרבה מאוד. אני חושב שהיו צריכים לחכות עד לפחות אחרי יום העצמאות, כך שגם המוחלשים יוכלו להנות באירועי החגיגות ללא חשש. המהירות הזו עלולה גם להוביל להשלכות לא טובות שאנחנו רוצים להימנע מהם", טען. "לא צריך להקדים את המדינות האחרות בכל דבר, זה לא תחרות".

עמותת "מדעת" מעט מהססים. "ההחלטה לבטל את חובת המסכות במרבית המקומות הציבוריים חייבת להיות מלווה ביוזמות הסברה נרחבות של משרד הבריאות", טענו. "היוזמות צריכות לעודד אחריות אישית ומסבירות לציבור שכשלא מרגישים טוב יש לעטות מסכה ולהימנע מלצאת לעבודה, למקומות שאינם חיוניים ולמקומות שבהם נמצאת אוכלוסייה בסיכון, גם כשאין חובה חוקית לעשות זאת".

גרנד קניון חיפה, 11 בינואר 2022. יואב איתיאל
חובת העטייה תבוטל בפעם השנייה מאז התחילה הקורונה. גרנד קניון חיפה, ינואר/יואב איתיאל

"במחקרים שנערכו עד כה הוכח שוב ושוב שמסיכה מפחיתה העברה של הנגיף", הסבירו בעמותה. "המשמעות היא שעל כל אחד ואחת מוטלת האחריות להגן על הסובבים אותנו, לכן חשוב לחדד את ההמלצות לציבור ולהסביר את תרומתו של כל אדם לכך".

לעומתם, איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בירכו על ההחלטה. "הורדת מסיכות - במקום הנכון ובזמן הנכון", אמרו. "ביטול החובה אין משמעו ביטול ההמלצה לעטות מסיכות לצורך הפחתת הסיכון להדבקה. כבר נוכחנו כי מגמות התחלואה משתנות ולכן אנו ממליצים לציבור לשמור את המסכות ולהשתמש בהן בעת הצורך".

"מגפת הקורונה והשלכותיה פגעו קשות בבריאות הציבור בישראל", הוסיפו באיגוד. "זה הזמן להשקיע בתשתיות ובכוח האדם, לטפל באנשים ולהיות מוכנים טוב יותר לאתגרים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully