וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בצרפת: אתרי ההימורים מעניקים את הניצחון למקרון

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 14:30

היום בשעה 9 בערב שעון ישראל ייערך עימות בין מקרון ללה פן. השניים נואשים לזכות בקולות של בוחרים שתמכו במועמד השמאל הקיצוני, ז'אן לוק מלנשון, שהגיע שלישי בסבב הראשון עם 22% מהקולות

לנשיא צרפת עמנואל מקרון יש סיכוי של יותר מ-90% לזכות בבחירות לנשיאות ביום ראשון, מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, על פי הערכות של אתרי הימורים פוליטיים בבריטניה.

בסקרי דעת הקהל מקרון מוביל, ובימים האחרונים הראו הסקרים כי יקבל יותר מ-55% בממוצע מהקולות בסבב השני לעומת 45% מהקולות ללה פן. אתרי ההימורים של ויליאם היל ופאדי פאואר בבריטניה העניקו לנשיא המכהן סיכוי של 90.9% לנצח, אתר בטפייר אקסצ'נג' העניק לו 92.6% ואתר לאדברוקס - 94.1%.

עמנואל מקרון נשיא צפרת ואשתו בריז'יט מצביעים בקלפי בבחירות לנשיאות בצרפת. Thibault Camus/Pool via REUTERS, רויטרס
עמנואל מקרון בקלפי בסבב הראשון, 2022/רויטרס, Thibault Camus/Pool via REUTERS

עם זאת, סיכויים גבוהים לניצחון באירוע פוליטי הם אינם ערובה לתוצאה האמיתית. ב-2016, למשל, ההימורים נטו משמעותית לטובת הישארות בריטניה באיחוד האירופי במשאל העם שנערך ב-23 ביוני. ביום ההצבעה, בטפייר העניק ל"נשארים" סיכוי של 88.5% לניצחון, אך התוצאה היתה הפוכה.

השווקים הפיננסיים הצרפתיים חוו תנודתיות לפני הסבב הראשון של הבחירות, כשלה פן קיבלה 48.5% מהקולות בסקרים, אך ההובלה של מקרון כעת מגיעה אותם.

עמנואל קאו, ראש אסטרטגיית מניות בבנק ברקליס, הזהיר מפני שאננות של המשקיעים. "אי אפשר להתעלם מהעובדה שיכול לקרות שינוי מאוחר, לאור המספר הגבוה של הבוחרים שעדיין לא החליטו למי יצביעו", הוא כתב במכתב למשקיעים. לדבריו, התוצאות ביום ראשון יהיו ככל הנראה צמודות יותר מב-2017, כשמקרון קיבל שני שלישי מהקולות. "המשמעות של ניצחון של לה פן תהיה אי ודאות בעבור צרפת והאיחוד האירופי, כך שאנו רואים סיכונים", הוא הוסיף.

היום בשעה 9 בערב שעון ישראל ייערך עימות בין מקרון ללה פן. השניים נואשים לזכות בקולות של בוחרים שתמכו במועמד השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, שהגיע שלישי בסבב הראשון, עם 22% מהקולות. מלנשון הפציר בבוחריו לא להצביע בעבור לה פן ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully