וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חובת מסכות בתחבורה הציבורית בוטלה, אך לא כולם מסכימים

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 11:34

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן הודה כי דרישת המסכה בתחבורה ציבורית כבר אינה אפקטיבית. עם זאת, הסוכנות עדיין ממליצה לאנשים לעטות מסכות במטוסים, אוטובוסים ורכבות

שדות תעופה, רכבות תחתיות וחברות תחבורה בארצות הברית קיבלו את פסיקת בית המשפט הפדרלי בפלורידה בנוגע לביטול חובת ענידת מסכות ברגשות מעורבים.

לאחר שהשופט קבע ביום שני כי מנדט המסכות של ממשל ביידן בתחבורה הציבורית אינו חוקי, נוסעים יכולים כעת להוריד את המסכות במטוסים, רכבות, מוניות, אוטובוסים וכן הלאה. עם זאת, הבית הלבן הודיע אתמול כי משרד המשפטים שוקל לערער על ההחלטה של השופט מפלורידה.

בעקבות הפסיקה, מינהל אבטחת התחבורה (TSA ) הודיע כי יפסיק לאכוף עטיית מסכה. חברות תעופה אמריקאיות גדולות הלכו בעקבותיו בטיסות פנימיות. חברות שיתוף הנסיעות אובר וליפט אמרו כי לא ידרשו מנוסעים או נהגים לעטות מסכות. כמה נמלי תעופה גם כן ביטלו את החובה.

רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי, שמפקחת על נמלי התעופה באזור, אמרה אתמול כי חוקי עטיית מסכות יישארו על כנם בנמל התעופה JFK ולה גוארדיה בניו יורק, דיווח הבוקר (רביעי) "וול סטריט ג'ורנל". בנמל התעופה ניוארק ליברטי בניו ג'רזי בוטלה חובת המסכה. נמלי התעופה בשיקגו שבאילינוי ושירותי הרכבות אמרו בתחילה כי ידרשו מסכות, אך המושל ג'יי. בי פריצקר הודיע כי ישנה את הצו שדורש עטיית מסכות בתחבורה הציבורית.

אדם עובר בדיקות קורונה במנהטן, ניו יורק, ארה"ב, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
בדיקת קורונה במנהטן 2021/רויטרס

חברות תחבורה אחרות היו חלוקות לגבי חובת המסכות. רשות התחבורה האזורית מטרופוליטן בניו יורק הודיעה כי הדרישה לעטות מסכות במערכת התחבורה הציבורית נותרה על כנה לעת עתה. עם זאת, מושל ניו ג'רזי פיל מרפי אמר כי מסכות אינן נדרשות יותר במערכת NJ טרנזיט.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) עידכן את האתר לאחר הפסיקה של בית המשפט והודה כי דרישת המסכה בתחבורה ציבורית כבר אינה אפקטיבית. עם זאת, הסוכנות עדיין ממליצה לאנשים לעטות מסכות במטוסים ובתחבורה ציבורית.

כמה חברות בארצות הברית שינו גם כן את חוקי עטיית המסכות שלהן. לעובדי בנק ג'יי.פי. מורגן וחברת התקשורת ורייזון נאמר כי עטיית מסכות היא אינה חובה כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully