וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן שוחח עם הרצוג על המתיחות בהר הבית: "הביע דאגה וכאב על האירועים האחרונים"

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 20:16

בהודעה שהפיץ בית הנשיא נמסר כי השיחה התקיימה בהמשך לפנייתו של נשיא טורקיה ברקע המתיחות הביטחונית בהר הבית. הרצוג אמר כי "בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן". לדברי ארדואן, הוא מודאג מפגיעה בחפים מפשע

בווידאו: קבלת הפנים לנשיא הרצוג בארמונו של ארדואן באנקרה/צילום: רויטרס, לע"מ

הנשיא יצחק הרצוג שוחח היום (שלישי) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. לפי ההודעה, ארדואן "הביע דאגה וכאב על אירועי הימים האחרונים". השניים סיכמו כי ימשיכו ויעמדו בקשר שוטף וגם בעת מחלוקות, וזאת במטרה להביא להרגעת הרוחות וחיזוק היחסים בין המדינות.

בסדרת ציוצים שפרסם ארדואן לאחר השיחה נכתב כי מסר להרצוג שהממשל "עצוב מאוד מהעובדה שיותר מ-400 פלסטינים נפצעו ו-18 בני אדם, בהם ילדים, קיפחו את חייהם באירועים שהתרחשו בגדה המערבית ובמסגד אל-אקצא מתחילת חודש הרמדאן".

בהודעה שהפיץ בית הנשיא נמסר כי השיחה התקיימה בהמשך לפנייתו של נשיא טורקיה ברקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים. "השיחה התקיימה ברוח טובה ובפתיחות", נמסר. לפי ההודעה, "נשיא המדינה הדגיש כי בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה - יהודים, מוסלמים ונוצרים, כפי שגם הבהיר בפגישתם בטורקיה ובביקורו בירדן בחודש שעבר".

פגישת הרצוג - ארדואן באנקרה 9 במרץ 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ארדואן והרצוג בפגישתם באנקרה, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיא המדינה ציין בפני נשיא טורקיה את המאמצים הרבים של משטרת ישראל וכוחות הביטחון שמאפשרים את קיום התפילות מידי יום בהר הבית, "וזאת על אף הפרובוקציות וההסתה שגורמים שונים מעוררים".

"אל לנו להקשיב לקולות הסתה ותעמולה שקרית", נמסר מהנשיא. "הציבור נושא את עיניו למנהיגי האיזור ומצפה מכולנו לגלות אחריות ולהביא להרגעת הרוחות בימים המקודשים לכלל הדתות והאמונות במרחב. הנשיא ביקש להדגיש שעלינו לגנות אלימות מכל סוג, וציין במיוחד את המקרה בו הותקפו יהודים בדרכם לתפילת החג בכותל המערבי".

נשיא טורקיה הביע דאגה וכאב על אירועי הימים האחרונים. "בשיחה הדגיש נשיא טורקיה כי הסטטוס קוו במקומות הקדושים חשוב מאוד לעולם המוסלמי וכי הוא שמח לשמוע את האמירות הנוקבות של ההנהגה בישראל על השמירה עליו. עוד הוסיף כי הוא מודאג ממאורעות הימים האחרונים ומפגיעה בחפים מפשע, וביקש שברוח ביקורו החשוב של נשיא המדינה בטורקיה ימשיכו יחד לפעול למען השמירה על השלום והשלווה באזור".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מועצת הביטחון קיימה דיון על ההסלמה

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה הערב התייעצות סגורה על ההסלמה בירושלים, שזומנה לבקשת איחוד האמירויות, נורבגיה, צרפת, אירלנד וסין. ההתייעצות התקיימה ללא השתתפות נציגי ישראל והפלסטינים באו"ם. במהלך הדיון שמעו חברי המועצה סקירה מהשליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון תור ונסלנד על האירועים האחרונים.

במסגרת ההתייעצות אמרו החברות כי הן "מודאגות עמוקות מההסלמה באתרים הקדושים ומזרח ירושלים, כולל התקריות האחרונות". לדבריהן, "האלימות צריכה להיפסק מיד, ולמנוע קורבנות אזרחיים.
יש לשמר את הסטטוס קוו של האתרים הקדושים". עוד הוחלט לקרוא לצדדים לדה-אסקלציה ולאיפוק וריסון, ולפעול במאמצים לדה-אסלקציה, והובהר כי הן מגנות כל פעולות טרור וירי רקטות מעזה לדרום ישראל. "המצב הביטחוני המסלים מדגיש את הצורך להחזיר אופק פוליטי", הוסיפו.

שגרירת נורבגיה באו"ם, מונה ג'ול, אמרה לפני דיון מועצת הביטחון כי "מאוד חשוב שהמועצה עכשיו תיפגש ותדבר ושנקרא לריסון מכל הצדדים בשביל לעשות דה אסקלציה למצב מאוד מדאיג ובגלל הסיכוי להתדרדרות". לדבריה, לא מתוכננת כרגע הצהרה של המועצה בסוף הדיון אך היא הוסיפה וסייגה כי צריך לראות איך הולך הדיון אבל גם אם לא נקבל הסכמה על הצהרה העובדה שהמועצה נפגשת וממשיכה לשמוע עדכונים על המצב התיכון חשובה מאוד, במיוחד עכשיו עם עוד סכנה להידרדרות במצב".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully