וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המלחמה באוקראינה: קרן המטבע הבינלאומית חתכה את התחזית לצמיחה הגלובלית

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 17:54

כלכלת אוקראינה צפויה להתכווץ ב-35% השנה, העריכה הקרן והזהירה כי האינפלציה היא "סכנה ברורה ומיידית" בעבור מדינות רבות

קרן המטבע הבינלאומית (IMF ) חתכה היום (שלישי) את התחזית לצמיחה הכלכלית הגלובלית בכמעט 1%, על רקע המלחמה של רוסיה באוקראינה. הקרן הזהירה כי האינפלציה היא "סכנה ברורה ומיידית" בעבור מדינות רבות.

המלחמה צפויה להאט את הצמיחה ולהגדיל את האינפלציה, נכתב בתחזית האחרונה של הכלכלה העולמית.

הקרן כבר הורידה את התחזית העולמית מוקדם יותר השנה, וכעת היא צופה צמיחה גלובלית של 3.6% ב-2022 ו-2023, ירידה של 0.8% ו-0.2% בהתאמה לעומת התחזית הקודמת בינואר, בשל ההשפעה הישירה של המלחמה על רוסיה ואוקראינה וההשלכות הגלובליות שלה.

"התחזית הכלכלית הגלובלית נפגעה קשות, בעיקר בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה", כתב הכלכלן הראשי של הקרן, פייר אוליבייה גורינשה בבלוג של קרן המטבע. רוסיה ואוקראינה צפויות לרשום התכווצות חדה בכלכלות שלהן, בעוד הצמיחה הכלכלית באיחוד האירופי - שתלוי בכבדות באנרגיה רוסית - נחתכה ב-1.1% עבור 2022.

ארצות הברית, קנדה, בריטניה והאיחוד האירופי הטילו סנקציות חריפות על בנקים, אוליגרכים ויצרניות אנרגיה רוסיים. על פי הקרן, הסנקציות האלה ישפיעו על הכלכלה רוסית ויובילו לכך שהתמ"ג של המדינה ייתכווץ ב-8.5% ב-2022 וב-2.3% ב-2023.

כלכלת אוקראינה צפויה להתכווץ ב-35% ב-2022, על פי הקרן. "גם אם המלחמה תסתיים בקרוב, אובדן החיים, ההרס ובריחת האזרחים תפגע קשות בפעילות הכלכלית במשך שנים רבות" נאמר.

מפת אוקראינה אפריל 2022. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מפת אוקראינה אפריל 2022/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על פי הקרן, האינפלציה תמשיך להיות גבוהה בעולם במשך תקופה ארוכה מהצפוי, בשל העלייה במחירי הסחורות על רקע המלחמה באוקראינה.

האינפלציה ב-2022 בכלכלות המפותחות צפויה להגיע ל-5.7%, ול-8.7% בכלכלות המתפתחות - זינוק של 1.8% ו-2.8% בהתאמה לעומת התחזית הקודמת בינואר.

"האינפלציה נהפכה לסכנה ברורה ומיידית בעבור מדינות רבות", כתב גורינשה בבלוג. בנוגע למלחמה באוקראינה כתב הכלכלן כי "שינוי טקטוני כזה יוביל להפסדים בטווח הארוך, יחריף את התנודתיות ויהווה אתגר משמעותי לחוקים שמשלו ביחסים הכלכליים והבינלאומיים ב-75 השנים האחרונות", הוא כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully