וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות מוגברת ביהודה ושומרון: עימותים במבצע מעצרים

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 21:14

5 פלסטינים החשודים במעורבות בטרור נעצרו בשטחים, אלפי פעילי ימין השתתפו בצעדה לחומש, וכוחות כבדים אבטחו את האירוע - שהסתיים ללא נפגעים. יאיר לפיד החליט לקצר את חופשתו המשפחתית בתום הערכת מצב מדינית

בווידאו: מבצע מעצרים נרחב באזור ג'נין, טול כרם ושכם/מתוך טוויטר

צה"ל עצר הלילה (שלישי) כחמישה פלסטינים החשודים בפעילות טרור בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. זאת, כחלק מהדריכות הביטחונית במהלך חול המועד פסח הנמשכת מאז גל הפיגועים בערי ישראל. במקביל, צה"ל אבטח הבוקר צעדה להתנחלות המפונה חומש בהשתתפות אלפים - שהסתיימה ללא נפגעים.

שר החוץ יאיר לפיד החליט לקצר את חופשת הפסח המשפחתית שלו בספרד בשל המתיחות הביטחונית והמדינית. לפיד יצא לחופשה ביום ראשון בלילה והבוקר בתום הערכת מצב מדינית החליט לקצר את חופשתו.

בלשכת לפיד מסרו כי "בדיון הוצגה תמונה מודיעינית ומדינית. השר הנחה להערך לימים הקרובים, להמשיך בשיחות בכל הדרגים המדיניים להרגעת הרוחות ולהדגשת המאמצים של ישראל לאפשר חופש פולחן לכל הדתות". עוד נמסר כי בדיון הוצגה ההערכות לכינוס מועצת הביטחון של האו"ם היום, והשר הדגיש את עיקרי הפעילות הנדרשת מול השותפים בהעברת מסרי ישראל.

במהלך פעילות המעצרים הלילה, הכוחות פעלו בג'נין, בעיירה חוסאן ובמחנה הפליטים דהיישה הסמוכים לבית לחם, שם כוחות צה"ל הותקפו באלימות קשה וסלעים הושלכו מהגגות לעברם. לא נרשמו נפגעים. גורמי צבא אמרו: "צה"ל לא ממהר לבצע מעצרים בגלל תקופת הרמדאן שמוגדרת כרגישה אבל לא מהססים לעצור פצצות מתקתקות או כאלה שיש חשש נגדם שיבצעו פיגועים בטווח הזמן המידי".

פעילות כוחות צה"ל בג'נין 13 באפריל 2022. דובר צה"ל
הדריכות נמשכת. כוח צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

לקראת הצעדה לחומש, באוגדת יהודה ושומרון שמרו על כוננות גבוהה. לצעדה הגיעו כעשרת אלפים אזרחים ישראלים ושעלו אל הגבעה באמצעות שאטלים. "צה"ל, מג"ב, ומשטרת ישראל נערכים במספר מעגלים לכוון את התנועה ולשלוט בהיקף המשתתפים אך בעיקר להתמודד עם תרחישי קיצון של הפרות סדר אלימות, ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וריצה המונית של המון פלסטיני אלים לעבר הצעדה", נמסר קודם האירוע.

בתוך כך, בתוך אוגדת יו"ש נמתחה ביקורת על עיתוי האירוע שבחרו מארגניו, שמתקיים בזמן שצה"ל פרוס בכוחות מתוגברים כדי למנוע פיגועים ומקשה על צה"ל בהגנה וחושף את הציבור לסיכונים.

בהודעה שפרסמה מועצת שומרון לקראת הצעדה לחומש נכתב כי לישיבה המפונה צפויים להגיע עשרת אלפים איש וכי בשעה 15:30 צפויה להתקיים במקום עצרת של המשתתפים. "דווקא בעת הזאת כאשר הטרור משתולל, עם ישראל מרים ראש ומגיע בהמוניו לצעוד עם ישיבת חומש. בחומש יוקמו מתחמי קמפינג, מתנפחים, פינות יצירה לילדים, הקבלת פני רבו בהשתתפות גדולי הרבנים בציונות הדתית", נכתב בהודעה.

עוד בוואלה!

עימותים בין כוחות צה"ל ופלסטינים בשטחים; חמישה בני אדם נפצעו

לכתבה המלאה
פינוי חומש. 24 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
צעדת תמיכה. פינוי חומש, דצמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

לפני כשבוע פנה מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג במכתב לראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן ובו הוא דרש שלא לקיים את הצעדה, שיצאה מהיישוב שבי שומרון למאחז. זאת בטענה שהאירוע כרוך בסיכון ביטחוני בשל תוואי הצעדה לכפרים פלסטינים עוינים. "צעדה זו שלא אושרה גורמת לכם לסכן ביודעין ציבור רחב שלא מכיר את הסיכונים הביטחוניים הרבים הכרוכים בכך", כתב אל"מ צוויג. בישיבת חומש דחו את הפנייה ואמרו כי הצעדה תתקיים כמתוכנן.

בקשה לצעדת דגלים בירושלים

נוער העיר העתיקה וארגונים נוספים ביקשו אישור מהמשטרה כדי לקיים מצעד דגלים סביב חומות העיר העתיקה בבירה, בין היתר במקום שבו יודו אבנים לעבר אוטובוסי אגד. במשטרה מערימים קשיים ומבקשים לא לאפשר את צעדת הדגלים במועד ובמקום בו היא מתוכננת, וביקשו לקבוע תאריך חלופי.

המארגנים תקפו: "המשטרה מתכחשת לתפקידה לאפשר את חגיגות הרגל בצורה בטוחה בעיר הבירה של ישראל". על דרישת המשטרה לדחייה למועד אחר אמרו המארגנים כי "המשטרה בעצם מכריזה לאזרחי ישראל, שאין בטחון בעיר העתיקה בחג הפסח הזה אמירה מדאיגה מאוד בטחונית ומורלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully