וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח בין נציג המשטרה לשופטת בדיון - וההשתלחות: "התנהג בצורה יהירה ושחצנית"

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 7:17

בדיון הארכת מעצר של חשוד הורתה שופטת לנציג המשטרה "לסתום את הפה". כשדרש השוטר שהערתה תירשם בפרוטוקול, קראה השופטת למשמר בתי המשפט שיוציא אותו מהאולם לעיני הקהל, פסלה אותו מלהופיע בפניה ודרשה שקצין חקירות יגיע במקומו: "לא שעה לאזהרות"

בית משפט השלום בחדרה, 13 באוקטובר 2021. שלומי גבאי
בית משפט השלום בחדרה/שלומי גבאי

שופטת בחדרה הורתה היום (שני) לנציג משטרת ישראל "לסתום את הפה". זאת, בעימות חריף שפרץ בדיון הארכת מעצר של חשוד בסחר בסמים מג'סר א-זרקא, בין סגנית נשיא בתי משפט השלום במחוז חיפה, השופטת פנינה ארגמן, לבית טוען המשטרה, יניב עבוד שהתייצב לייצג את המשטרה. השופטת השתלחה בשוטר מול אולם מלא בקרוביו של החשוד, עורכי דין וסקרנים.

לבסוף, השופטת נעתרה חלקית לבקשת המשטרה והאריכה את מעצר החשוד בשבעה ימים, ושיבחה את היחידה החוקרת, שלהערכתה מבצעת פעולות רבות מאד בחקירה המסועפת. לדבריה, "בשלב זה" אין לה ביקורת כלפי היחידה החוקרת. מנגד, לשופטת הייתה ביקורת רבה על נציג המשטרה, שלטענתה, התעקש שהערתה תירשם בפרוטוקול. בשלב מסוים בוויכוח השופטת קראה למאבטחים והורתה להוציא את עבוד מהאולם, אך הוא יצא בעצמו.

לאחר מכן כתבה השופטת בפרוטוקול כי עבוד "התפרע במהלך הדיון מתחילתו, התנהג בצורה יהירה ושחצנית, לא התייחס לפניות בית המשפט, התחיל את הדיון כשידיו בכיסים ולא נתן לבית המשפט להוציא מילה". עוד כתבה השופטת כי "אכן במצב של עידנא דריתחא, על מנת לשים סוף וקץ לדברים, נאמרו המילים לא מתוך כוונה להעליב, אלא מתוך חוסר כבוד בוטה כלפי בית המשפט, שלא הייתה לו ברירה לומר את המילים, והראייה שרק לאחר שנאמרו הפסיק".

השופטת ארגמן החליטה להחרים את נציג זה של המשטרה וציינה כי "בית המשפט אינו מוכן שנציג היחידה החוקרת יופיע בפניו במהלך דיוני המעצר". היא אף הורתה לקצין החקירות להופיע בדיונים במקום. על כן, הוזעקה לדיון קצינת החקירות מרינה קוזלי, ורק אז הסתיים הדיון והוארך מעצר החשוד. השופטת הורתה כי הפרוטוקול יועבר למפכ"ל המשטרה.

השופטת פנינה ארגמן. 18 באפריל 2022. הנהלת בתי המשפט, אתר רשמי
השופטת פנינה ארגמן/אתר רשמי, הנהלת בתי המשפט

ממשטרת ישראל נמסר: "החלטת בית המשפט נבחנת על ידי גורמי המשטרה, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, הרי שהיא תילמד ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם". במקביל, לוואלה! נודע כי בכוונת המשטרה לגבות את השוטר בתלונה שיגיש נגד השופטת ארגמן בנציבות תלונות הציבור על שופטים.

מהרשות השופטת נמסר כי "כמתואר בפרוטוקול הדיון בפירוט רב, בית המשפט נאלץ להעיר לנציג המשטרה בחריפות לאחר שהנציג לא שעה לאזהרות בית המשפט שנגעו להתנהלותו באולם במהלך הדיון. משנודע לקצין החקירות הממונה על נציג המשטרה על התנהלותו בדיון, הגיע קצין החקירות לבית המשפט והתנצל בפני השופטת על הדברים בשם המשטרה. בניגוד לנטען בשאילתה, בית המשפט לא הורה להעביר את הפרוטוקול למפכ"ל המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully