וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: איחוד האמירויות השתמשה בתוכנת פגסוס נגד בוריס ג'ונסון

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 17:15

על פי תחקיר חדש על השימוש בתוכנת הריגול הישראלית, ב-7 ביולי 2020, נעשה שימוש בפגסוס כדי לחדור לטלפון שהיה מחובר לרשת של רחוב דאונינג 10. ההוראה לפרוץ לטלפון הגיעה מממשלת איחוד האמירויות

חקירה נרחבת לגבי השימוש שעושות ממשלות ברחבי העולם בתוכנת הריגול פגסוס הישראלית חשפה כי גורם רשמי שעובד ברחוב דאונינג 10, תחת ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, היה בין האנשים שהטלפון שלהם נפרץ, כך דיווח אתר "דיילי ביסט" על פי תחקיר של ה"ניו יורקר".

על פי התחקיר של העיתונאי רונן פארו ב"ניו יורקר", שפורסם היום (שני), נעשה ב-7 ביולי 2020 שימוש בתוכנה כדי לחדור לטלפון שהיה מחובר לרשת של דאונינג 10.

על פי הסברה, את הפריצה לטלפון הזמינה ממשלת איחוד האמירויות. קציני סייבר בריטים בדקו את הטלפון של ג'ונסון ואישרו כי הוא נקי - ולא ברור למי היה שייך הטלפון הפרוץ.

"כשגילינו את המקרה בדאונינג 10, נדהמתי", אמר ג'ון סקוט ריילטון, חוקר בכיר בארגון סיטיזן לאב שמנטר את השימוש בתוכנת פגסוס.

חברת NSO הישראלית חסמה מאז את השימוש בתוכנה נגד מספרי טלפון אמריקאיים ובריטיים, אך על פי התחקיר של פארו, עדיין נעשה בה שימוש נגד פעילים וגורמים רשמיים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully