וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן מעוניינת במזרח תיכון נקי מנשק להשמדה המונית"

רויטרס

16.2.2003 / 15:50

שר החוץ קרזאי הסביר שמדינתו לא מאמינה בנשק מסוג זה; האשים את ארה"ב במוסר כפול לנוכח הנשק הגרעיני שבידי ישראל; גילה: גירשנו יותר מ-500 חשודים בהשתייכות לאל קאעדה

איראן מעוניינת במזרח תיכון נקי לגמרי מנשק להשמדה המונית – כך לפחות הצהיר היום שר החוץ, כמאל קרזאי. בשבועות האחרונים הופיעו בתקשורת טענות כי טהראן מפתחת את תעשיית הגרעין שלה.

קרזאי אמר היום במסיבת עיתונאים כי "לאיראן אין כל תוכנית לפתח נשק להשמדה המונית. איננו מאמינים בכך". הוא ציין כי אם למדינה היו מקורות אנרגיה חלופיים - כמו כור גרעיני - היה ניתן להשתמש בחלק גדול יותר מהנפט המופק במדינה לצורכי יצוא.

שר החוץ האיראני האשים את ארה"ב במוסר כפול בנוגע ליחסה לנשק להשמדה המונית. לטענתו, בעוד וושינגטון מאשימה את איראן בייצור נשק גרעיני ומתכוננת לתקוף את עיראק בשל הנשק המצוי לכאורה בידיה – אין היא עוסקת כלל בנשק הגרעיני של ישראל. "המשמעות של זה היא שיש 'מדינות טובות' לארה"ב ויש 'מדינות רעות' - מדובר באפליה".

שר החוץ גילה היום כי איראן גירשה מתחומה יותר מ-500 חשודים בהשתייכות לרשת אל קאעדה. לדבריו, זו מדיניותה של הממשלה להילחם בטרור של ארגונו של אוסאמה בן לאדן. לטענתו, לא ידוע לו אם בנו של בן לאדן, סעד, היה בין העצורים - כפי שפורסם בעבר. הוא התחייב כי אם הצעיר יאותר בתחומי איראן הוא יעצר.

קרזאי ספג לאחרונה ביקורת חריפה על פגישה שקיים עם עמיתו העיראקי, נאג'י סאברי, בטהראן בשבוע שעבר. יותר מ-80 חברי פרלמנט קראו להדיח את שר החוץ בעקבות הפגישה. בהודעה שפירסמו נכתב כי "הקהילה הבינלאומית החליטה להפיל את נשיא עיראק, סדאם חוסיין, ומדינתנו צריכה להשתתף בשמחת העם העיראקי על סופו של סדאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully