וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים סורים מתכוננים להצטרף לשלב הבא של הלחימה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 12:17

פרשנים סבורים כי לוחמים סורים יגיעו לאוקראינה בשבועות הקרובים, בעיקר לאחר שפוטין מינה את הגנרל אלכסנדר דבורניקוב, שפיקד על הצבא הרוסי בסוריה, למפקד המלחמה החדש: "רוסיה מתכוננת לקרב גדול יותר באוקראינה, והלוחמים הסורים צפויים לקחת בו חלק"

בביקור בסוריה ב-2017, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הילל את הגנרל הסורי שהחטיבה שלו מילאה תפקיד מרכזי בהבסה של ההתקוממות במהלך מלחמת האזרחים הממושכת בסוריה. פוטין אמר לגנרל כי שיתוף הפעולה שלו עם הכוחות הרוסיים "יוביל להצלחות גדולות בעתיד".

כעת חיילים מהחטיבה של בריגדיר גנרל (תת אלוף) סוהייל אל חסן הם חלק ממאות לוחמים סורים שאומנו על ידי הרוסים ועל פי הדיווחים, הצטרפו ללחימה לצד הצבא הרוסי באוקראינה. עוד נלחמים לצד הרוסים מורדים סורים לשעבר ולוחמים מנוסים שנלחמו במשך שנים נגד דאעש במדבר הסורי.

עד כה, רק מספר קטן מהחיילים הסורים הגיע לרוסיה לאימונים לקראת הצבתם בחזית. אף שגורמים בכירים בקרמלין התגאו בתחילת המלחמה בכך שקיבלו יותר מ-16 אלף בקשות מלוחמים מהמזרח התיכון, גורמים אמריקאים ופעילים המנטרים בסוריה טוענים כ לא הגיע מספר משמעותי של לוחמים מהאזור לאוקראינה.

ואולם, לדברי פרשנים, המצב עשוי להשתנות בזמן שרוסיה מתכוננת לשלב הבא של המלחמה ולמתקפה נרחבת במזרח אוקראינה. לדבריהם, לוחמים סורים יגיעו בשבועות הקרובים, בעיקר לאחר שפוטין מינה את הגנרל אלכסנדר דבורניקוב, שפיקד על הצבא הרוסי בסוריה, למפקד המלחמה החדש באוקראינה.

"רוסיה מתכוננת לקרב גדול יותר", באוקראינה , והלוחמים הסורים צפויים לקחת בו חלק, אמר אחמד חמאדה, עריק מצבא סוריה שמתגורר בטורקיה, ל-AP.

חייל סורי מחזיק בדגלי סוריה ורוסיה בדמשק, 2018. REUTERS/ Omar Sanadiki/File Photo, רויטרס
חייל סורי מחזיק בדגלי סוריה ורוסיה/רויטרס, REUTERS/ Omar Sanadiki/File Photo

פעילים בסוריה אומרים כי רוסיה מגייסת בסוריה באופן פעיל, בעיקר לוחמים שאומנו בידי רוסיה. על פי רמי עבדורחמאן, מנהל ארגון זכויות אדם בריטי בסוריה, כ-40 אלף איש ביקשו להצטרף למלחמה באוקראינה - 22 אלף דרך הצבא הרוסי ו-18 אלף דרך הקבלנית הפרטית הרוסית ואגנר גרופ.

כ-700 לוחמים של הכוחות המיוחדים של אל חסן מהיחידה המכונה "טייגר פורס" עזבו את סוריה בשבוע האחרון להילחם לצד הכוחות הרוסים, הוא הוסיף. "הרוסים מחפשים לוחמים מנוסים. הם לא רוצים לוחמים שלא אומנו בידי הרוסים", אמר עבדורחמאן.

בשלהי מרץ, כוח סורי שאומן בידי רוסים, המכונה מליציית "ציידי ISIS" ולחם במשך שנים נגד דאעש, העלה לרשת פרסומת ובה קרא לגברים בגילי 23-49 להגיע לבדיקות והוסיף כי אלה שיעברו את הבדיקות ויימצאו מתאימים, ייקראו להצטרף למלחמה.

חיילים רוסים בדמשק, סוריה, 2018. REUTERS/Omar Sanadiki/File Photo, רויטרס
חיילים רוסים בדמשק, 2018/רויטרס, REUTERS/Omar Sanadiki/File Photo

מוקדם יותר החודש, דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי לארצות הברית יש ראיות לכך שוואגנר גרופ מנסה לגייס לוחמים, בעיקר מהמזרח התיכון, ולשלוח אותם לאזור דונבאס במזרח אוקראינה.

גורמים רשמיים סורים ופלסטינים בסוריה ניסו להמעיט בחשיבות הדיווחים על לוחמים שעושים דרכם לאוקראינה. ממשלת סוריה ככל הנראה מודעת לתופעה, ויש לה סיבה לחשוש. רוסיה צימצמה משמעותית את הפעילות שלה בסוריה מאז תחילת המלחמה באוקראינה, ומוציאה לפועל פחות מתקפות אוויריות על דאעש ועל קבוצות אופוזיציה אחרות באידליב.

"כל שינוי בעמדה של הכוחות הרוסיים או של מליציות שתומכות בהם יוצר חלל שאליו יכולים להיכנס שחקנים מתנגדי המשטר בסוריה, כמו טורקיה, דאעש, אל קאעדה וקבוצות אופוזיציה סוריות" נכתב בדו"ח חדש של המכון לחקר מלחמה (ISW ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully