וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ החליט: הסגר על השטחים יסתיים בחצות, ולא יוארך לימי חול המועד

עודכן לאחרונה: 16.4.2022 / 20:27

לאחר דיונים ביטחוניים שקיימו ראשי מערכת הביטחון, הוחלט כי הסגר שהוטל אתמול על שטחי הרשות הפלסטינית יסתיים בחצות הלילה. ההתייעצות נערכה בצל אירועי האלימות אמש בהר הבית והלילה ביו"ש וכן גל הפיגועים, ובמהלכה הוצגה תוכנית לפריסת הכוחות במהלך חול המועד

עימותים בהר הבית - מתפרעים הניפו דגלי חמאס ויידו אבנים. 15 באפריל 2022/משטרת ישראל

שר הביטחון בני גנץ קבע הערב (שבת) כי הסגר שהוטל על שטחי הרשות הפלסטינית במהלך ערב חג הפסח יסתיים בחצות הלילה. גנץ קיבל את ההחלטה לאחר דיון ביטחוני שערך בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים. בדיון הוצגה תוכנית להמשך פריסת כוחות הביטחון במהלך חול המועד, לפי מתווה שגיבש צה"ל.

במהלך הדיון גנץ הביע הערכה לפעילות כוחות הביטחון לאורך סוף השבוע ואמר כי ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי.

אתמול הודיע צה"ל כי במהלך חג הפסח יוטל סגר על הפלסטינים בשטחי הרשות החל מ-16:00, ועד היום בחצות. במהלך הלילה נרשמו עימותים אלימים בין כוחות צה"ל לפלסטינים בשורת מוקדים ברחבי יהודה ושומרון. בכניסה לעיירה בית פוריק, ממזרח לשכם, נפצע פלסטיני מאש כוחות צה"ל. עימותים אלימים גם היו בוואדי חומוס מזרחית לבית לחם ובכניסה למחנה הפליטים אל ערוב מצפון לחברון.

במחסום ג'למה (גלבוע) שהפך למוקד התקפות מאז הוחלט לסגור את המקום לכניסות ויציאות, הושלכו הלילה על כוחות צה"ל מטעני חבלה מאולתרים. לא דווח על נפגעים. אש נפתחה לעבר עמדה צבאית הלילה מול הכפר בודרוס, ממערב לרמאללה, וכוח של צה"ל ביצע מעצר של חשוד בפעילות טרור במחנה הפליטים בלאטה.

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
130 איש נכלאו. רעולי פנים בהר הבית, אתמול/רויטרס

כניסת פלסטינים לתפילות יום השישי בהר הבית הותרה אתמול, אך הם נדרשו לחזור לשטחי הגדה המערבית לפני שעת הסגר. המשטרה עדכנה כי יותר מ-400 מפרי סדר ומתפרעים שהתבצרו במסגד בהר הבית נעצרו לאחר התפרעות שכללה ידויי אבנים, זיקוקים והפרת הסדר.

כ-50 אלף מתפללים השתתפו אתמול בצהריים בתפילת יום שישי השני של רמדאן בהר הבית. לפני כן אירעו עימותים קשים בין מאות רעולי פנים למשטרה שנאלצה לפרוץ לשטח המסגד. העימותים במקום נמשכו כשש שעות, ובסיומם המשטרה אפשרה למתפללים להיכנס למתחם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פעילות כוחות צה"ל בג'נין 13 באפריל 2022. דובר צה"ל
התפרעויות במהלך החג. כוח צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

מתוך מאות העצורים, המשטרה מסרה כי 130 נחקרו ולאחר מכן נכלאו במתקני כליאה של שב"ס. 65 נערים נחקרו ולאחר מכן שוחררו בתנאי הרחקה מהעיר העתיקה ל-15 ימים. בנוסף, יותר מ-200 איש נחקרו ושוחררו בתנאי אזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully