וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לנתניהו: הפסק לנסות לגרוף הון פוליטי מרצח יהודים, רסן את בן גביר וסמוטריץ'

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 12:09

יו"ר יש עתיד תקף בישיבת סיעה לרגל חג הפסח את ראשי האופוזיציה: "הממשלה הזו היא התשובה היחידה לברית המסוכנת בין סמוטריץ' לעודה". עוד אמר כי לאחר פרישת סילמן, בקואליציה בוחנים העברת תקציב חד שנתי: "אם נעבוד נכון הממשלה הזו תהיה פה בפסח הבא, וגם בזה שאחריו"

לפיד: "אם נעבוד נכון, הממשלה תהיה פה גם בפסח הבא וגם זה שאחריו"/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, תקף היום (חמישי) את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ברקע גל הטרור ואמר כי "אני קורא לו לרסן את עצמו, את בן גביר ואת סמוטריץ'. הפסיקו לנסות להרוויח פוליטית מזה שיהודים טובים נרצחים". את הדברים אמר בישיבת סיעה לרגל חג הפסח.

לפיד הוסיף לתקוף את ראשי האופוזיציה: "הממשלה הזו היא התשובה היחידה לברית המסוכנת בין סמוטריץ', שחושב שהוא הסלקטור של אלוהים ושהוא יחליט לאיזה יהודי מגיע להיכנס לבית הכנסת בשבת או בחג, לאיימן עודה, שתוקף שוטרים ערבים רק כי החליטו להיות חלק מהמאבק נגד האלימות ונגד הטרור". "מדובר בשני אנשים שעובדים יחד בכנסת, בשיתוף פעולה הדוק, כדי לגרום לערעור הממשלה והמדינה", הטיח שר החוץ.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, בית סוקולוב ת"א, 14 באפריל 2022. ניב אהרונסון
"הפסיקו לנסות להרוויח פוליטית מזה שיהודים טובים נרצחים", לפיד בישיבת הסיעה, היום/ניב אהרונסון

עוד התייחס לפיד לפרישת ח"כ סילמן מהקואליציה ואמר כי "המשבר הפוליטי לא קל, אבל הוא מנוהל. אם נעבוד נכון הממשלה הזו תהיה פה בפסח הבא וגם בזה שאחריו. זו ממשלה מצוינת, נעשה הכול כדי שהיא תמשיך. ראשי המפלגות נפגשו, דיברו והחליטו להדק שורות".

לדבריו, בקואליציה בודקים היתכנות משפטית להעברת תקציב חד שנתי, שבניגוד לתקציב דו שנתי, לא בהכרח דורש רוב של 61 חברי כנסת. הבדיקה מתמקדת בשאלה אם אפשר להעביר תקציב חד שנתי ברוב רגיל, ולא ברוב של 61 ח"כים. "זו שאלה משפטית, אף אחד לא יראה בזה הפרה של הסכם קואליציוני. זה צורך השעה", הסביר לפיד.

לפיד נשאל על האופן שבו בנט מנהל את המשבר במפלגתו והשיב: "אני מאמין גדול, וראש הממשלה כמוני, שכשיש תקלות - לך תעבוד. אל תתעסק בהאשמות, אלא בלתקן. יש לי יחסים טובים עם סילמן, עם בעלה פחות. אין לי בעיה להיפגש איתה, אנחנו ח"כים באותה כנסת".

עוד אמר לפיד כי הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה, אך הבהיר כי הוא לא פוסל שיתופי פעולה עמה: "נעבוד איתה בכנסת כמו שעושים כל השנים. לא אהיה במצב שבו נתניהו משתף איתם פעולה ומודיע לנו שאסור לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully