וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה העלאת 20 אלף בני פלשמורה

מזל מועלם

16.2.2003 / 13:20

השר ישי קידם התוכנית לפי פסיקה של הרב יוסף, לפיה בני העדה הם יהודים; ועדת שרים תבדוק את זהותם, ואדם שיוכיח נכונות לחזור ליהדות יורשה לעלות; עוד הוחלט לעודד העלייה מאירופה

הממשלה אישרה הבוקר את תוכניתו שר הפנים אלי ישי, לאפשר לכ-20 אלף מבני הפלשמורה להיכנס מיד לישראל. הממשלה הקימה ועדת שרים מיוחדת, בראשות ישי ובהשתתפות שרי הקליטה, החינוך, השיכון, האוצר וכן נציגים מהסוכנות היהודית שתפקח על יישום התוכנית. תוכניתו של ישי נכתבה ברוח פסיקתו של הרב עובדיה יוסף, שקבע כי בני הפלשמורה הממתינים לעלות הם יהודים, ולכן יש להעלותם על פי חוק השבות.

הדיון התקיים הבוקר לאחר דחיות חוזרות ונשנות. ישי ניסה להביא את תוכניתו לאישור הממשלה בתקופת מערכת הבחירות, למרות הסתייגות היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובנשטיין. גם גורמים במערכת הפוליטית, בהם שר השיכון נתן שרנסקי וסגן שר הקליטה יולי אדלשטיין, מתחו ביקורת על ישי, וטענו כי מדובר בתרגיל בחירות. לדברי ישי, העובדה כי לא חדל מלקדם את התוכנית להעלאת שארית יהודי אתיופיה, גם לאחר הבחירות, מוכיחה כי אינו פועל ממניעים פוליטיים.

בעקבות הביקורת נדחה הדיון בתוכנית, אך ישי הודיע כי בכוונתו להביאה לדיון עוד בתקופת הממשלה הנוכחית. לטענתו, אין לדחות את הדיון בתוכנית עקב דחיפות העניין, ובשל הסכנה הנשקפת לבני הפלשמורה, הממתינים בתנאים קשים לעלייתם מישראל בערים אדיס אבבה וגונדר.

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

על פי החלטת הממשלה, ועדת השרים תבדוק את זהות בני הפלשמורה. אדם שיוכיח כי הוא בעל שורשים יהודיים, ויראה נכונות לחזור לחיק היהדות יוכל לעלות לארץ. בגלי צה"ל דווח כי הממשלה החליטה עוד היום לעודד עליה של יהודים מאירופה, בעקבות התגברות גילויי האנטישמיות בתקופה האחרונה. השר יצחק לוי (מפד"ל) העלה את הנושא על סדר היום. החלטת הממשלה תידון בקרוב בוועדת השרים לענייני תפוצות, בראשות השר שרנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully