וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 17:33

בוועד עובדי רשות שדות התעופה אמרו כי יחולו עיכובים בטיסות היוצאות מנתב"ג לקראת חג הפסח, ונוסעים התבקשו להגיע לטיסותיהם ארבע שעות לפני ההמראה. סער שטס לסקי בצרפת: "כרגע אנחנו תקועים פה. בגלל זה הגענו חמש שעות לפני הזמן, אבל כמו שזה נראה - זה הולך לאט"

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

בוועד עובדי רשות שדות התעופה העריכו היום (חמישי) כי יחולו עיכובים בטיסות היוצאות מנתב"ג לקראת חג הפסח. "אנו מבקשים מהנוסעים להתאזר בסבלנות", נמסר. היום צפויים לעבור בשדה התעופה 71,400 נוסעים ב-454 טיסות בינלאומיות - 39,700 יוצאים ב-248 טיסות ו-31,700 ב-206 טיסות נכנסות.

העומסים צפויים בשל כמות נוסעים גדולה במיוחד ובשל מחסור קשה בכוח אדם בענף התעופה הסבירו בוועד, וציינו כי בוטלה החופשה לעובדי היום ברשות כדי שיוכלו לסייע לנוסעים, "אבל עדיין יש מחסור קשה בעובדי הביטחון ותפעול".

עומסים בנתב"ג 14 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
התורים בנתב"ג, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

ההמלצה לנוסעים היא להקדים את ההגעה לשדה לכ-4 שעות לפני הטיסה ולקחת בחשבון כי עד לעלייה למטוס הם צפויים לעמוד בתורים ממושכים. "סבלנות, סבלנות ולזכור שבסוף התור מחכה חו"ל", אמרו ברשות. "אנחנו באנו לתפוס חופשת סקי בצרפת בדקה ה-99, לברוח מלילה הסדר", אמר לוואלה! סער, שטס יחד עם חברו דור. "כרגע אנחנו תקועים פה. בגלל זה הגענו חמש שעות לפני הזמן, אבל כמו שזה נראה - זה הולך לאט. מה שכן, הצוות עושה מאמצים".

שרית שטסה לקפריסין סיפרה שהיא מתכננת להעביר שם את החג עם ילדיה והוריה. "אנחנו מקווים שנעבור את כל הטרפת הזאת כמה שיותר מהר. מהפחד הגענו חמש שעות לפני הזמן ואנחנו מחכים עד שהעמדה תפתח ונוכל להתקדם. הבאנו אבטיח ומעבירים איתו ועם מזוודה של נשנושים את הזמן".

עוד בוואלה!

לידיעת הטסים לחו"ל: "אני לא מקנא במי שיגיע בפסח לנתב"ג"

לכתבה המלאה
עומסים בנתב"ג 14 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
התורים בנתב"ג, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

לדברי ועד העובדים של רשות שדות התעופה, כיום במערך התפעולי של השדה חסרים סדר גודל של 1,000 עובדים גם לאחר התגבור. עובדים אלו הם חלק מאגף הביטחון ומעטפת התפעול של השדה כמו טיפול במטען הנוסעים.

עומסים אחרים נוצרים בדלפקי הצ'ק אין של חברות התעופה, גם שם, בשל מחסור גדול מאוד בעובדים כתוצאה מהצמצומים שנעשו בשנתיים האחרונות של ירידת הפעילות, וכן בחזרה המהירה מדי לנפח טיסות גדול אליו לא הספיקו להיערך מבחינת כוח אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully