וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלגים הפלסטיניים נפגשו בעזה ברקע גל הטרור: "קוראים להתנגדות להיות בכוננות"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 18:56

ראשי הפלגים נפגשו בלשכה של סינוואר: "קוראים להגיע לאל-אקצא". במקביל, דווח כי הארגונים הסכימו לא להעביר את ההסלמה מהגדה לרצועה, כדי לשמור על השקט. כמו כן, הוסכם להשאיר את המצב הנוכחי כמו שהוא ולהסתפק באיומים ואזהרה מפני הסלמה עתידית

בווידאו: מבצע מעצרים נרחב באזור ג'נין, טול כרם ושכם/מתוך טוויטר

ראשי הפלגים הפלסטיניים נועדו היום (רביעי) ברצועת עזה, ומסרו כי "אנחנו נמצאים במעקב אחר ההתפתחויות ונקבל החלטות לשמירה על עמנו והמקומות המקודשים. קוראים להתנגדות להיות בכוננות ונכונות להגן על מסגד אל-אקצא - קוראים לעמנו בגדה, ירושלים וערביי ישראל להגיע ביום שישי הקרוב למסגד".

במקביל, העיתון הפלסטיני אל-איאם דיווח כי קיימת הסכמה בין הארגונים השונים שלא להעביר את ההתנגדות העממית מהגדה לרצועה. על פי הדיווח, הפלגים בעזה רוצים לאפשר להתנגדות בגדה להתפתח ולגדול ולא לאפשר לישראל להעביר את המערכה לעזה.

ההחלטה טרם נידונה בפגישה הרשמית, אולם הוסכם להשאיר את המצב הנוכחי כמו שהוא ולהסתפק כעת באיומים ואזהרה מפני הסלמה עתידית ש"את מחירה תשלם ישראל". לפי מקורות העיתון, הרצון להשאיר את חזית עזה שקטה זוכה לתמיכה מגורמים ערביים ואזוריים כל עוד יש תיווך לשמירה על הרגיעה.

יחיא סינוואר בישיבת הפלגים הפלסטיניים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
יחיא סינוואר בישיבת הפלגים הפלסטיניים/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

יחד עם זאת, עוד דווח בעיתון כי המצב הרגוע ברצועה עלול לקרוס אם תהיה פגיעה במסגד אל-אקצא והמתנחלים יישמו את האיומים להעלות קורבן פסח ביום שישי בהר הבית.

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי כוחות הצבא עצרו פלסטינים רבים באזור ג'נין, טול כרם, קלקיליה ושכם. מלבד הערים הגדולות, ניתן למנות בין המוקדים שבהם פעלו הכוחות את הכפרים עוריף, קבאטיה, ביתא, לובאן א-שרקייה, סינג'ל וג'בע.

בין היתר, כוח מסתערבים גדול עצר בעיירה קבאטיה, שבאזור ג'נין, פעיל של תא הג'יהאד האסלאמי באוניברסיטת א-נג'אח לאחר שפשט על ביתו. במהלך הפעילות נפתחה אש כלפי כוחות צה"ל. לא דווח על נפגעים. בשעות הצהריים עצרו לוחמי ימ"מ שני חשודים גם באוניברסיטת טול כרם. אחד מהם נפגע מירי, לאחר שניסה להימלט. משהחלו הפגנות במקום, הלוחמים ירו גם לעבר אדם נוסף, שזוהה כשהוא מחזיק נשק חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully